Gå til innhold
Arkivverket

[#81066] Anna Leonora Kahrs - utvandret til Amerika i 1903


Gjest Einar Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Andreassen

Hei! Ber om hjelp til følgende: En av mine forfedre - Anna L. Kahrs - utvandret til Amerika i 1903. Jeg finner henne ikke igjen i noen folketellinger. Hun reiste iflg skipslisten til en familie i Nord-Dakota ved navn Petter Dyrdal. Kan noen hjelpe meg med å finne henne?Vennlig hilsen Einar Andreassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Andreassen

Hei igjen! Takker så mye - og Anna er født 26.12.1883 i Stavanger. Moren heter Laura Pedersdatter og faren Christian Kahrs.Ellers aner jeg ikke om Peter Durdal er samme person som Petter Dyrdal.Vennlig hilsen Einar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Andreassen

Hei! Jeg har tidligere funnet at Anna reiste fra Norge 01.09.1903 og ankom New York 10.09.03 med skipet Aurania. Petter Syrdal kan utmerket godt være samme person som Petter Dyrdal. Adressen er riktig. Ingen spor etter 10.09.03.Vennlig hilsen Einar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Boye

Kan ikke se at Anna Leonora Kahrs står i boken 'Stamtavle over familien Kahrs' av Thora Sollied. Vet du hvem som var hennes foreldre ?. Hadde hun et annet mellomnavn !. Flere av familien Kahrs utvandret rundt 1900. Det er vel visse mulighter for at de som reiste over holdt kontakten der. Har opplysninger om en Anna Elisabeth Kahrs 1853-1913 som emmigrerte i 1893 til Portland. 2 av hennes søsken emmigrerte også. Foreldre her var: Henrik Meyer Kahrs/Cathrine Lucie Smith.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Andreassen

Hei! Takk for bidrag! Foreldrene til min Anna er Laura Pedersen fra Stavanger med røtter fra Rossøy på Fogn i Finnøy i Rogaland. Anna sine olderforeldre - Peder Larsson og Gunhild Nilsdatter -var blant de første utvandrerne fra Rogaland til Amerika - de utvandret i 1839. 2 år før hadde olderforeldrenes sønn Lars reist over sammen med bl.a sitt søskenbarn Cleng Person. Faren til Anna var Christian Kahrs - sønn til daværende politimester i Stavanger - og såvidt jeg forstår kirkebøkene var foreldrene ikke gift. Det er derfor rimelig å anta at Anna ikke finnes i stamtavla. Anna sin bestemor fra Fister var søskenbarn til Asbjørn Kloster - avholdsforkjemperen her i Stavanger på 1800-tallet. Det hadde vært veldig hyggelig om vi kunne finne Anna sin skjebne i Amerika. Vennlig hilsen Einar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei,Det skal vel heller vere Sirdal, Surdal, Sørdal og ikkje Dyrdal.Elles vart ei Doris Kahrs Christensen (fld. Sigurd Christensen og Anna Lorense Kahrs) gift med Oscar Andreas Hersvik rundt 1930. Dei slo seg ned i NJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Andreassen

Hei! Alle bidrag mottas med takk! Og denne varianten er absolutt mulig. Kanskje Family Search og Ancestry kan bidra?Vennlig hilsen Einar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.