Gå til innhold
Arkivverket

[#81073] Hjelp til tyding av skanna kyrkjebok for Ullensvang.


Gjest Lillian Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Nilsen

Hei. Er det noen som kan tyde kyrkjebok for Ullensvang 1669-1732 - Ekteviede 1724 - nr. 16 Svend Jacobsen o.s.v. Sorry, jeg har enda ikke klart å lært meg å lage lenke.Med vennlig hilsen Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Er det dette paret,nr. 11? Lenke'Svend Jacobsøn Huus trolovet med Agatha Haages d. d 24. Sept. Deris Sammenvielse skeede d. 1 Nov.'Såvidt jeg kan se, finnes ikke noe par nr. 16 i 1724.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Barn av det paret som Else B. Rustad fant.Britha,4 mars 1726: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500220115423&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKirkeboken,høyre side: LenkeJacob,29 mars 1727: LenkeKirkeboken,venstre,øverst: LenkeSylvester,3 sept 1729: LenkeKirkeboken,venstre,øverst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Hei. Tusen takk for hjelpen. Unnskyld jeg har desverre skrevet feilt årstall. Det skal være ekteviede 1725, der står mer som jeg ikke forstår, men jeg tror det er samme person. (Det er så klønete av meg at jeg ikke klarer å lage lenke).Med vennlig hilsen Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Det ligger flere temaer her på Debattforumet om hvordan man lager lenke. Her er en av dem:Tema 79057: Hvordan lage Lenke i debattforumet? Lenke lenke&nr=1&antinnlegg=6&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenkene dine slutter å virke etter 30 minutter, Lillian. Bruk permanent sidelenke neste gang :-)Er det denne? Lenke'Svend Jacobsøn af Nordfiord blev d 5te Oct. trolovet med Henrike Christophers d. som tiente hos Klockern Lorntz Kiøbke, hun som(?) haver tilbragt mig Zedel fra Stift Prousten i Bergen. Vielse skede 27 Dec.'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Hei. Nei, jeg aner ikke om noen av de er rett. Fant vielsen til ungkarl Amund Svensen, Lote og Randi Knudsdatter, Syslak under vigde i Lindås. De ble gift i 1759, sønnen Svend ble døpt 3.dje juledag 1759. Amund Svendsen døde på Floen i Radøy i 1786 - 55 1/2 år.Jeg fant LOTE i Ullensvang, men nå ser jeg at LOTE også er en plass i Nordfjord, nå Eid kommune, tidligere Gloppen. Så jeg er ikke komt noe videre.Takk for svar og hjelp. Jeg har ett nytt spørsmål. Hvordan lager jeg permanent sidelenke?God helg.Med vennlig hilsen Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.