Gå til innhold
Arkivverket

[#81092] Tacoma Ward,Pierce ,Washington


Gjest Gro Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Er det noen som vet hvor jeg skal lete i et kart over Tacoma, Wash. for å finne ut hvor 'Tacoma Ward,Pierce Washington' var i de amerikanske folketellingene 1910/1920? Min person reiste over til Tacoma Washington i 1910 og på folketellinga i 1910 bodde han i Tacoma Ward 3, deretter i tellinga i 1920 bodde han i nr 6.Jeg tror kanskje at det er (var) en leiegård et sted, men hvor i Tacoma?Vh Gro Hjelle,Fredrikstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

fra WikipediaIn the United States, a ward is an optional division of a city or town, especially an electoral district, for administrative and representative purposes. [1] Depending upon the state and local laws, the term ward can refer to either:- for the purpose of providing more direct representation, an elective district of a city council or town board, of which a single councilman is elected from each; or- a division used in party leadership elections, as is the case with the wards of New Orleans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Gateadresser ble vanligvis ført til venste, på ei linje som går loddrett, slik at den dekker flere hus/personer.Så du må se i folketellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

Tacoma is made up of Wards for election purpose. Ward 1, Ward 2,Ward 3 etc.Tacoma is in Pierce County,Washington State.The address in (1) is missing the Ward #.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.