Gå til innhold
Arkivverket

[#81113] Fødte dissentere 1907, Oslo. Hva forteller siste del av anmerkn?


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

Hei!I feltet anmerkn v/Botvid Valentin Cederstams fødsel 16.11.1907 står det: ' Baptistene. Anmeldt 3.1.1908'Kan noen hjelpe meg med hva resten av anmerkn betyr? Nr 1 under året 1908 Permanent sidelenke: Lenke Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Lov 91 § 7, det ser ut som det kom ei lov (i 1891?) om melding av fødte kanskje?Det er iallfall slik det ser ut for fleire av desse barna. På neste side står det t.eks. Lov av 27.06.91 § 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei!Tusen takk for flott tips og lærerrik hjelp Mariann!Jeg googlet 'Lov av 1891 § 7' og fant svært nyttig info i artikkelen: 'Om kilder til dissenternes lokalhistorie'. En rapport fra statsarkivet i Tromsø v/Liv Mykland.Litt ned på siden fant jeg et avsnitt som omhandler året 1891. Meget interessant lesning.Forsøker å legge lenke til denne siden dersom andre også kan ha nytte av informasjonen. http://digitalarkivet.uib.no/sab/dissenter.htmIgjen Mariann, tusen takk for hjelpen!Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.