Gå til innhold
Arkivverket

[#81121] Sverre Julius Nilsen født 9. mai 1896 Tromsø og sønnen Sverre Oddmund født 1920


Gjest Kjell Høyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

Flott - takk Else ;-)Klarer vi å finne ut hvem barna til Sverre, nemlig Odd, Bjørg og Sverre Oddmund vokser opp hos?Muligens vil det avspeile seg i konfirmasjoner e.l.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har fulgt med i denne leitinga og skulle gjerne sett at innlegg 19 og 20 ble sett på på nytt. Her er det etter det jeg kan se noe feil med årstallene, eller er det jeg som har misforstått? Men så til denne Bjørg. Vet vi at hun eksisterer? Kan det like gjerne være Bjørn, en bror av Thordis som er født 5 år før Odd? Det må jo være en skikkelig attpåklatt, født 17.01.14, og vokst opp på samme adresse, hjemmedøpt men først stadfestet i 1920.Lenke Det er kanskje en vill idè? Denne Bjørn ble, i likhet med Odd, aktive i motstandskampen under 2.verdenskrig. Vel, kanskje et skudd i blinde, men kanskje verdt å tenke over.Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Fint at du kastet inn den lenken, Odd. Det dreier seg her - som du sier en bror av Thordis.Ja, Bjørg eksisterer og er identisk med den jeg nevner i innlegg 19. Men jeg bommet på en ting i mitt utgangspunkt. Jeg trodde at min fars onkel - Sverre Julius - fikk Odd og Bjorg med en kvinne, nemlig Tordis Marienborg. Plasserte derfor Bjørg før Odd i og med dødsåret for Tordis.Bjørg Gudrun har i høyeste grad eksistert. Hun var gift med kinomaskinist og Skarp keeper, Erling Leonard Karlsen født 1922. Og hun har en slående likhet med en del i vår familie. Men hun var alstå Thorstensen og ikke Marienborg.Tror forresten årstallene i 19 og 20 er ok.. men tok ei stund for meg før jeg fikk tak i saksgangen. I 19 er det Bjørg som blir født. I 20 er det hennes mor.Så til sist et spørsmål, Odd? Du nevner 'samme adresse': Vokste Odd Marienborg opp hos sine besteforeldre og da 'følelsesmessig' som en yngre bror av Bjørn?Håper dette ikke ble for rotete -,, begynner å bli trøtt ;-)takk skal du haKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takk, Odd. Der fikk jeg Bjørns ektefelle ;-)Tror du har rett at Odd vokser opp hos sine besteforeldre, men det synes for meg som han etter fødsel (ved morens død) bor hos farens foreldre.. nemlig hos mine oldeforeldre i Sankt Hans Haugen 5LenkeKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Lenka til TILhørigheten kom med nå. Rart du skulle nevne den... Kikka på den igår og nevnte den for min far. Det at han har brukt navnet Marienborg og det står at han har vokst opp i fr langes gt indikerer klart at han ble tatt hånd om av besteforeldreKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Et mirakel Odd at du henviste til adels-kalenderen til TIL. For artighet kikket jeg på hele ... og fant Sverre Oddmund Nilsen der ,.,, altså min fars søskenebarn.. og sønn til Sverre Julius. Fødselsdatoen er rett... men har et års skilnad.. og får ikke opp min lenke.. så får ikke sjekket den.Men da stemte mistanken jeg hadde da jeg leste om Midnight Maraton i Tromsø for noen år sidenOg her er dødsdatoen også http://www.til.no/adel/profil/114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.