Gå til innhold
Arkivverket

[#81170] Hvilken kirkebok?


Gjest Knut Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Nilsen

Hei.Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne hvilken kirkebok følgende dåp er registrert:Reidar født 6. nov 1919, døpt 14. des 1919 foreldre: Asta Anette Andersen og Albert Marthinsen begge Oslo. Faddere; Marie Kvil, Kvinnehjemmet, Frøken Lydia Sand, IKD, Forstander: Gartner Magnus Sand, IKD, H.HalvorsenFinner denne gutten i fødselsregisteret for Rikshospitalet registrert i 1919 men finner ikke dåpen registrert.Noen som klare å finne dåpen? Jeg har prøvd men klarer ikke å finne den.De opplysningene jeg har er funnet på et papir når de ryddet opp etter at denne karen var gått bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei igjen, Knut.Jeg fant Reidars dåp: Akershus fylke, Vestre Bærum, Ministerialbok nr. 3 (1916-1930), Fødte og døpte 1919, side 26. Permanent sidelenke: LenkeHer er det ført inn adopsjonsopplysninger også.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Nilsen

Hei Anne Lise.Tusen takk for all hjelp. Dette er et helt unikt forum når man står fast og dere er helt utrolig som tar dere tid å hjelpe.Gåten min er fortsatt uløst; hvorfor i all verden til Alta -den lange reiseveien fra Oslo til Alta i 1921(det var da han kom hit) adopsjonspapirene er først ordnet i 1935.Igjen - tusen takk Anne Lise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Knut.Adopsjoner sorterer under Fylkesmannen og skal du lete etter sakspapirene fra Reidars adopsjon, kan det være at du kan få informasjon fra det sentrale adopsjonsregisteret: [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/Tema/Personlig/Biologisk-opphav/Adopsjon>Lenke Om dette er din slekt, kan det være at du har rett til partsinnsyn, dersom det fremdeles er sperrefrist.Om disse dokumentene er avlevert Statsarkivet, er det vel Statsarkivet i Kongsberg (for Buskerud, Vestfold, Telemark) som har dem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Nilsen

Hei Anne Lise.Familien til Reidar i Alta kjenner jeg. og jeg har også funnet ut hvor hun havnet. har funnet hennes gravsted og funnet ut at hun i tillegg til Reidar hadde 2 sønner- alle med forskjellige fedre. Brukte Mariannes råd og tok kontakt med seniorforeningen på stedet og her fikk jeg opplysninger om Asta. i tillegg har jeg fått flere bilder mailet som de hadde av familien. så dette var et godt råd. Men dessverre var det ingen levende etterkommere etter Asta. men hun hadde jo søsken så jeg skal lete litt videre om det kan være noen i live etter disse.Men først skal jeg se om jeg kan finne etterkommere etter faren...kanskje spør jeg om hjelp igjen. dere er alle så flinke..takk for hjelpa - så langt.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.