Gå til innhold
Arkivverket

[#81185] Kommunal telling i Bergen 1912. Dankert Jacobsen


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dankert Jacobsen fra Karlsøt f. 1865 og kona Berentine f. 1862 i Tromsø bor i Bergen 1900, 1904 og 1906. Finnes familien i Bergen også i 1912. I så fall hva står der med hensyn til fødselsdato, innflytting, barn?Mvh Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folketelling Bergen 1. februar 1912, Nordnesgate 16, 1. etage:Ernst Knoff Jakobsen 1893 2706 Trondhjem Konduktør ugift, Arthur Reidar Jakobsen 1896 1711 Aalesund Løpergut ugift, Rebekka Vinarda Jakobsen 1900 2406 Bergen Datter ugift, Berntine Jakobsen 1860 1204 Aalesund Hustru gift, Dankert Vedding Jakobsen 1862 1409 Karlsø Agent gift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen. Da kan jeg kanskje klare å finne Berntine født, nå som jeg har fødselsdatoen hennes. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Etter diverse omveier, fant jeg Berntine født i Ålesund 12.04.1862 som datter av Berent Peter Elias Berntsen Rodt og hustru Pernille Knudsdtr.Berntine ble viet i Vardø 26.06.1886 med Dankert Wedding Jacobsen. Hun hadde meldt seg ut av Statskirken kort tid i forveien. Vielsen fant jeg blant dissenterne i Vardø.Og jeg fant dem i Vardø etter å ha sjekket innmeldte medlemmer i Baptistmenigheten i Tromsø. Der sto det at de oppholdt seg i Vardø på tidspunktet for innmeldelsen. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.