Gå til innhold
Arkivverket

[#81188] Andras Nilsen fra Brunlanes?


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Står helt fast,så jeg prøver meg igjen. Leter etter Andreas Nilsen,men finner ingenting om han. Se Tema 79125.På forhånd mange takk!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hadde man bare funnet vielsen,har letet i kirkebøkene for Porsgrunn men foreløpig ikke funnet paret. Datteren Ingrid finner jeg ektefødt i Porsgrunn Lenke men Andreas er skrevet som Anvig og ikke Nilsen her også,desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen hjertelig takk for hjelp!!!Det kan være at han flytta til Porsgrunn? Har prata med de gamle i slekta,men de vet veldig lite om han.Får prøve og gå vidre med Ingrid.Kanskje jeg finner etterkommere? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Den mann er ei gåte.Har leta i flere mnd,men uten resultat.Ikke ET napp som kan lede meg vidre,men kanskje du har funnet noe Anne. Mange mange takk igjen!!!:)Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Jeg tror jammen du har funnet han jeg Anne,men jeg ser under dåpen til Olaf W står det at han er født i 1873,men de kan jo ha skrevet feil i Kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Nei,det kan ikke være han,for han står oppført som murer under konf.til Olaf W i 1912 også.NR:1Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Berg i Brunlanes, Ministerialbok nr. II 3 (1900-1922), Konfirmerte 1912, side 136. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22299&idx_id=22299&uid=ny&idx_side=-121>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Hei, har sett litt på denne Andreas Nilsen og funnet tre karer som kanskje er verdt en undersøkelse: Andreas Nilssen f. 1873 bosatt på Suttervig/Solum i 1900 FT, Andreas Nilsen f 1872 bosatt i Torvgaden/Skien 1900 FT og Andreas Nilsen f. 1872 bosatt på Funnemark/Lunde 1900 FT. Disse gutta stemmer bedre med fødselsåret 1873. Stemmer det at Olga Larsen bodde på Aares/Brunlanes under FT i 1900 og at Olaf Wilhelm boddde hos Anders Anton Larsen(fadder) i Tveitdalen under FT 1900. Har ellers sett om jeg kunne finne en Andreas Nilsen som død før FT 1900. Har du flere detaljer/rykter om Andreas som kan hjelpe oss når vi prøver å skape mulige søk etter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan være et skudd fullstendig i blinde, men i kommunale arkiver (arkivdepot) kan det finnes arkivmateriale etter helseråd og forsorgsvesen. I helserådsarkivene er det av og til protokoller for utsatte barn, dvs barn som ble satt ut i andre familier. I forsorgsvesenets (fattigvesenets) arkiver kan det finnes hjemstavnsprotokoller, som inneholder 'avhør' av dem som søkte om fattigstøtte.Ved søk i arkivkatalogene, ser jeg at Interkommunalt arkiv/Kongsberg - IKA Kongsberg - har hjemstavnsforklaringer for Brunlanes forsorgsstyre som starter i 1901. Det framgår ikke av folketellingen 1900 at Olga var fattgunderstøttet, men kanskje du skulle prøvd å henvende det til IKA Kongsberg for å høre om noen tips til kilder?LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk skal dere ha!!!Det stemmer at Olga bodde på Aaros Klever,men jeg har ikke flere opplys.når det gjelder Andreas desverre.Det er kun en person som lever idag som vet noe,men hun vil ikke snakke om det.Helt umulig og få greie på noe desverre.Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.