Gå til innhold
Arkivverket

[#81214] Jacob Borck Nordtvedt f. 1832 i Trondheim


Gjest Arnt Stavne
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnt Stavne

Jeg har prøvd å finne fødselen til Jacob i Trondheim, men har så lang ikke klart det.Jeg har følgende opplysninger:8 november 1857 i Kristiansund gifter ungkar Jacob Borck Nordtvedt seg med pige Johanna Johnsdatter [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6415&idx_id=6415&uid=ny&idx_side=-255>LenkeDer står at han er 26 år og født i Trondheim, refereres også vaksinasjons attest datert 4/6 1833Hans far er oppgitt som Jacob NordtvedtFinner Jacob og Johanne i Kristiansund i 1865: LenkeI Folketellingen 1801 finner jeg følgende familie: Lenkeog jeg har funnet følgende ekteskap i Trondheim:Ægteviede 1826 13 AprilUngkarl Jacob Christian Nordtved, ???, fød paa Baklandet, 25 aar, far Smedmester? Søren NordtvedPige Nicoline Kjerstine Ancher, fød i Trondhjem, 22 1/2 aar, far Stolmager? AncherLenkeJeg har funnet Nicolines dåp:Fødde og Døbte 1803 25 Octægte Nicoline Cristina f.d. 1 octForeldre: Stolmagermester Ancher og Nicolina Hend. BorchLenkeI Nettboken hos NSF 'Dødsfall i Norge 1826-1840' (Jørgen Gløersen) på Side 306 står følgende:Nortvedt, Jacob, snekkerm., død 3/7-1838, 36 år, sk., g. 12 år m. gjl. Christine sal. N., 4 b. (alle gjl.). - T 54, 61 pk.Hvilket skulle tilsi at han etterlot seg 4 barnFant begravelsen i kirkeboken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.