Gå til innhold
Arkivverket

[#81221] Karen Marie Hansdtr. f. ca 1836 Hjelset i Bolsø. Men hvor er dåpen?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Her er for ordens skyld, Karen Marie i f.t. 1865 - [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1501&kenr=000&bnr=0250&lnr=00>LenkeOg her er giftermålet i Ålesund - LenkeJeg finner en Hans Hansen som giftet seg i Bolsøy i 1831, han er registrert med gårdsnavnet Lønset, mens bruden, Ågot Roesdatter, ser ut til å stå med Helsæt - Møre og Romsdal fylke, Bolsøy i Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A03 (1817-1843), Ekteviede 1832, side 390-391. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Carsten. Konfirmasjonen gir i alle fall opplysninger om moren, Aagot Roesdtr.. Og de var fortsatt bosatt på Hjelset/Jelset.Takk for vielsen også. Jeg har problemer med å lese gårdsnavnet hans, men hun kommer tilsynelatende fra Hjelset. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til deg også Grethe. Jeg fant dødsfallet hennes i Kabelvåg 07.09.1915. Der står det at hun var født 06.11.1832. Så nå har jeg 4 forskjellige fødselsår på henne, 1832,34,35 og 1836. Her må det være noen som har helgardert.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood
Gjest Ann-Mary Engum

Søsken av Karen Marie:Berit,1832: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500220937249&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9MoRo&juris2=MoRo&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=More>Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Roe,1836: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Berit,1839: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Hans,1841: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= På tellingen 1875 er føødselsåtr på Karen Marie oppgitt å være 1834:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen for nye interessante innlegg. Skal man dømme etter søskenes fødselsår, vil jeg tro at Karen var født i 1834.Kjempebra at morens dødsdato også kom på plass.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ja, hun bor hos datteren Karen Marie og hennes familie. Da får jeg se om jeg kan finne Hans Hansen Hjelsets dødsfall mellom 1841 og 1865.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Det er vel Hans Hansen Hjelset som dør i 1843 Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Bolsøy i Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A03 (1817-1843), Døde og begravede 1843, side 252-253. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16058&idx_id=16058&uid=ny&idx_side=-129>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for de Lars. Hann druknet altså på hjemtur fra Molde 18.03.1843. Og all den tid der ikke står noen begravelsesdato, så betyr vel det at han ikke ble funnet igjen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.