Gå til innhold
Arkivverket

[#81238] Adressebøker, kommunale tellinger i Stavanger fra 1910 og fremover.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Knud Didrik Magnussen født i Bergen 23.10.1886 og Dagny Bergliot Jacobsen født 25.06.1887 på Karlsøy i Troms fikk en datter Dagmar Berentine 16.10.1910 i Stavanger.LenkeDe er ikke i Bergen ved tellingen i 1912, så jeg antar at de ble boende i Stavanger.Er det noen som har tilgang til adressebøker eller eventuelt en kommunal telling i Stavanger, som kan sjekke om familien befant seg i Stavanger? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

De er iallefall ikke nevnt døde i en oversikt over dødsannonser i Stavanger og omegn mellom 1916 og 1930. Biblioteket i Stavanger har mange adressebøker. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Johan Arthur.Jeg har heller ikke funnet dem på Dis sin oversikt over gravminner i Norge. Dagny's foreldre var baptister, og det kan tenkes at Dagny og Knut Didrik også var det, men det er ingenting ved fødselen i 1910 som indikerer det. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for lenken Grethe. Jeg har sendt en e-post til Statsarkivet i Stavanger med bønn om hjelp. Så får vi se hva som dukker opp. Jeg har ikke bare positive erfaringer fra det Arkivet tidligere. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

Rune,Jeg har tenkt meg innom Statsarkivet i nærmeste fremtid og vil ta da en titt i de fremsatte adressebøkene for Stavanger. Det finnes en rekke slike bøker fra 1930 og utover.mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det var kjempe bra Rolf Erik. Det setter jeg stor pris på. Dersom jeg skulle få tilbakemelding fra Statsarkivet i Stavanger, skal jeg legge det inn her. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

I den første tilgjengelige adresseboken for Stavanger (1929) finnes en Knut (med t) Magnussen. Han er løsarbeider og bor i Nedre Dalgate 15. Her finnes han også i 1945-46. I neste bok (1957-58) er navnet ikke å finne. Heller ikke noen av de to kvinnene du nevner.Sjekket også en perm med utvalgte dødsannonser for hele den aktuelle perioden. Ingen av dine tre er å finne under etternavn Magnussen.Beklager at det ikke ble fastere fisk utav dette. mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg takker uansett for hjelpen Rolf. Jeg krysser fingrene fortsatt å håper på respons på mailen jeg sendte før helgen til Statsarkivet i Stavanger. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og når man snakker om solen, så skinnerv den. Her er svaret fra Stats/Byarkivet i Stavanger. Byarkivet i Stavanger har undersøkt i de kommunale folketellinger for Stavanger fra 1894 - 1916 vedr familien Knud Didrik Thorstensen.Stavanger kommunale folketelling 1911:Waisenhusgt 13 / Husholdning 5: Knud Magnussen 24 år feiersvend. Fødested i Bergen. Bodde tidligere i Lyder Sagensgt 13a Hustru Dagny 23 år datter Bertha 2 årStavanger kommunale folketelling 1915:Karlsminnegt 96 / husholdning 2: Knud Magnussen 27 år feiersvend hos Eriksen hustru Dagny 27 år datter Bertha 6 1/2 år datter Dagmar 4 år datter Edel 3 / 4 årStavanger kommunale folketelling 1916:Haukelidgt 53 / husholdning 2: Knud Didrik Magnussen 29 år, feiersvend hos Eriksen hustru Dagny 28 år datter Bertha 7 år datter Dagmar 5 år datter Edel 2 år Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.