Gå til innhold
Arkivverket

[#81274] Marit Larsdatter Fiske, f. ca 1815, Surnadal, Hvem er foreldrene?


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Marion Røen

Hei Gunnar Andre Da skal vi tilbake til 'Folldalingen' igjen, skjønner jeg. I Gamalt frå Surnadal av Hans Hyldbakk (side 28) finner jeg disse opplysningene om Ole Haagensen og Marit: 'I 1841 gjekk han inn i ektestandet med ei Marit Larsdotter, som var frå ein plass under Fiskja og var barnefødd på Hatrem på Lesja.'Ved vielsen er farens navn Lars Christophersen.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hallo igjen Aud Marion.Det er nok Folldalingen igjen ja. Sitter på hytta å driver litt tidsfordriv, uten noen tilgang på bøker etc. Prøver å rydde litt i basen som et tidsfordriv. Men da fikk jeg mine antagelse oppklart. Ikke Surnadal alså, men Lesja. Okey.Takk for det Aud. Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Gunnar Andre!Dette kan väre ett villspor, men er det muligens sånn att 'Lars Christensen' har blitt til 'Lars Christophersen' som far i vielsen til 'Marthe' 1841 i 'Surnadal' ???.Den eneste jeg finner i 'Lesja' som kommer i närheten er denne 'Marthe' födt/döpt 14/5-1817 v. side nr.2, foreldre 'Lars Christensen Tordhol' og 'Magrethe Erlandsdtr.' : Lenke'Marthe' kan også väre födt uekte, og da står ikke farsnavnet nävnt desverre.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.