Gå til innhold
Arkivverket

[#81280] Spørsmål om ancestry.com


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Er det noen som vet om noen mulighet for å søke på fødselsdato i Ancestry.com? Jeg savner ofte å kunne gjøre det. Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Såvidt eg veit finnes ikkje det tilbudet, men det er jo mogeleg å søkja på namn dersom det gjeld nokon som finnes i 1900.Då kan det vera at f.år og mnd stemmer med fakta, men ikkje alltid.Elles så har du jo denne sida, men det gjeld berre for døde etter 60-70 åra: http://ssdi.rootsweb.ancestry.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Jeg vet om de andre måtene å søke på. Det er bare det at jeg noen ganger innbiller meg at det hadde vært enklere å ta utgangspunkt i en fødselsdato enn et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Du kan da søke på fødselsdato på det generelle søket. Men du bør nok legge til noe navn/sted m.m., da det er veldig mange som har fødselsdato på samme dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hvor skrives fødselsdatoen i det generelle søket? Det er jo bare plass til årstallet i den rubrikken. Er det i den ruta hvor du kan skrive inn eventuelle tilleggsopplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Sissel!I do not have a membership to Ancestry. But, because I have an American library card, I can use Heritage Quest. Heritage Quest is set up differently than Ancestry. You can put in a 10 year range for a person's age (like...they are age 21 to 30 in 1920 for example)... Heritage Quest has the same census info that Ancestry has (except no 1930 census).So it does not use a birth date ...but this method of searching can come in handy...especially if you know the area the person settled...you don't have to put any name in for your search...for example, you can say they are are age 20 living in some town or county, in a certain state, and they immigrated from Norway. If it is a small town they settled in you might get lucky...but if they settled in Brooklyn, NY it would be an impossible search...TOO many people!!mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.