Gå til innhold
Arkivverket

[#81294] Omvankende ungkar og messingsmed Jacob Martin Johnsen Kvam, i Børsa S-T i 1866


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Hyggelig å høre at du ser det på samme måten, Jonny!Jeg skulle vel ønske at det fantes noe som kunne dokumentere ytterligere at dette er riktig John, men inntil noe mer evnt. dukker opp så får man ta et lite forbehold.Nok en gang takker jeg for alle flotte, nyttige og spennende innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei - så fint at du fant opplysninger om Jon ! Her er dåpen til Lorents Jacobsens sønn Johan Magnus: Lenke Sør-Trøndelag fylke, Soknedal i Støren, Ministerialbok nr. 689A05 (1878-1890), Fødte og døpte 1888, side 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Dette var en hyggelig overraskelse, Aud Marion. Tusen takk for lenker til de to dåpene, og til temaet som jeg aldri i verden hadde funnet frem til selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Hei Aud Marion; du har helt rett!Jeg har ikke funnet vielsen mellom Ingeborg og Carl Petter Aleksandersen enda. De var ikke gifte ved dåpen til sønnen Carl Johannes f. 1886 Lenke , men det står 'Opgivet af Maren Oline Olsdatter' som jo er moren til Ingeborg, så det er ingen tvil om at det er riktig Ingeborg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Tusen takk, Aud Marion!Jeg synes det står 1886 som vielsesår? Det ser uansett ikke ut til at kirkebøker for Stangvik finnes skannet etter 1878?Men jeg fant dåpen til sønnen Hilmar Aleksander: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5346&idx_id=5346&uid=ny&idx_side=-26>LenkeDette må vel være den kjente felespilleren Hilmar Aleksandersen?Kan faren, altså ektemannen til Ingeborg være sønn til Aleksander Pedersen Nystuen og kona Fredrikke Fredriksdtr. Moen, nr. 24 her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Ja, det er felespilleren du har funnet: http://kjell-holum.net/jev.htmlJeg har boka Spellmann på dromen av Mary Barthelemy. På side 26 skriver hun: Fredrikke Fredriksdatter Moe dpt. 1828 Ø. Gausdal, d. 1911 Steinkjer gm. 1: Aleksander Pedersen Nystuen, f. ca. 1825, d. ca. 1865 - 6 barn gm. 2: Karl Martin Hansen Stav 'Stivfot-Karl', f. ca. 1844, Børsa ? - 4 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.