Gå til innhold
Arkivverket

[#81310] Peder Simon Hansen f. 1880 og Anna Hansine Dorsen f. 1877


Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Dette paret er foreldre til min mors avdøde fostersøster. Fostersøsteren het Gyda Francisca og var født 11/8 1915,døde 14/3 1994 i Honningsvåg og var gift med Johan Jens Møller Mathisen.Min mor og Gyda hadde samme adoptiv-/fosterfar.Nå prøver jeg å finne ut litt om hennes foreldre. I ministerialbok Alta/Alta 1904 - 1918, side 128, nr. 30 har funnet hennes dåp og foreldrenes navn.Faddere ved denne dåpen tilhører min mors fosterfars familie.Noen som kan hjelpe?Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det står under anmerkninger heilt til høgre at dei vart viet 1905 eller er det 1915?Men dei har iallfall fem barn frå før, eit er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Mariann!Jeg var ikke oppmerksom på at det sto noe om vielsen. Fint om jeg nå fant bekreftelse på vielsen. Takk igjen!Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det var merkeleg, finn ikkje vigsla deira, ikkje i Alta, ikkje i Hammerfest, men dei kan jo ha gifta seg i eit heilt anna fylke.Eller kanskje ein annan stad i Finnmark.Prøver igjen imorgon, dersom ingen finn noko i natt :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Tusen takk igjen Mariann! Jeg har også leita i samme område med samm resultat. Så langt er jeg helt blank, men vi får fortsette å lete :) Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er Anna Hansines konfirmasjon (nr. 8 av pikene):Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy i Skjervøy, Ministerialbok nr. 10 (1887-1898), Konfirmerte 1895, side 145. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Har ikke funnet vielsen,eller dåpen til de 3 barna som mangler,forsto det sånn at de hadde 5 barn før de fikk Gyda. Har kikket i det meste av kirkebøker for Troms og Finnmark,vielser årstallet 1905,men kan selvfølgelig ha oversett noe. Begynner ærlig talt å lure på om de har oppgitt feil år for vielsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Tusen takk skal dere ha alle sammen.Jeg er så takknemlig for den fantastiske innsatsen dere alle har gjort. Nå skal jeg sette meg ned i helgen å notere ned de opplysningene jeg har fått.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.