Gå til innhold
Arkivverket

[#81323] Kan noen tyde skriften for meg?


Gjest Karin S. Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Joseph Hurup og Elisabeth Aanensdtr gifter seg i Kristiansand 19/2-1840. Fant dette i Mini Kristiansand 1827-1841 fol. 380 nr. 18. Men jeg er ikke så god på å tyde skrift, så dersom noen vil hjelpe er det fint. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Det jeg kan lese er dato for ekteskap, brud og brudgoms navn, men så er det vrient. Kan du eller noen andre tyde det? mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Problemet med skriften er at den er så svak - men jeg mener å kunne lese at paret som gifter seg 19. februar 1840 er den 26 år gamle 'Skipper Joseph Hurup' og den 27 år gamle Elisabeth Aanensen - begge fra Christianssand. Brudgommens far: Høkerborger? Jens Th? Hurup. Brudens far: Sk(...) Chr. Aanensen. Det ser dessuten ut til at det også står Aanensen og Hurup på forloverne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Det kan du ha rett i, takk skal du ha. Jeg skal se om jeg kan finne andre kilder for å få det bekreftet. Takk igjen. Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.