Gå til innhold
Arkivverket

[#81330] Tyding av vielse i Namsos.


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Gjelder par nr. 13.Trenger hjelp til å tyde brudgoms fødested og farens etternavn, samt hva som står under anmerkninger. Mvh. Mette Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Da brudgommen ble født 15/9-1856, døbt 12/10-1856, er foreldrenes oppholdssted kalt 'Hammersøsel', tror jeg. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2509&idx_id=2509&uid=ny&idx_side=-78>LenkeAnmerkningen betyr vel bare at hustruen ble presentert for menigheten den 25/5-1877 efter fødsel. Paret fikk riktig nok et (uægte) barn, Peder Konrad, f. 20/12-1876, døbt 21/5-1877.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Mette.På konfirmasjonen hans er det lettere å lese fars navn og sted de kommer fra: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=142&uid=153612&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke (nr. 11 - nederst på siden)Plassen Tetten er vel navnet på plassen under Hammer (som gården heter i matrikkelsen for 1838). Jeg ser at de transkriberte listene over døpte også kaller plassen Hammersøpl(ass):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Tusen takk til dere begge for nye opplysninger.Har lett etter hans dåp. Har hengt meg opp i Aaneng navnet.Er ikke kjent i området. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Lenken til konfirmasjonen ble borte av en eller annen grunn. Jeg prøver på nytt: Nord-Trøndelag fylke, Namsos, Ministerialbok nr. 768A05 (1865-1874), Konfirmerte 1872, side 138. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.