Gå til innhold
Arkivverket

[#81352] Aner til Johan Martinsen i Fredrikstad 1847


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

I dåp no.27 for Johan er foreldrene oppgitt til Martin Johannesen og Maren Mathisdatter,Lenke Jeg har ikke kunnet finne deres vielse. Skulle gjerne finne den og hvem deres foreldre er. Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Bjørn - du finner familien i 1865 (Bymarken),ved å søke på Maren Mathisdatter.Martin og Maren er begge født i Borge.De har i 1865 seks barn hjemmeværende.Tittet litt på borge og fant en Martin døpt 11 02 1821,foreldre:John Svendsen og Fredrikka Christiansdatter (Ødegaarden).Maren Sophie døpt 2 11 1820, foreldre:Mathis Nilsen og Inger Helene Svendsdatter (Holm). Du får se på fødsler i Borge selv.Men dette er i alle fall to kandidater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Bjørn - Dette er nok den rette Martin ! Martin Edvard Johannesen født 06 09 ,døpt 23 09 1821.Foreldre:Johannes Andersen og Ellen M Nilsdatter (Humlekjær).1821 side 87, post 25.Antageligvis den nest eldste sønnen,heter Edvardt.Hilsen K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Takk skal du ha Johnny. Dette bekrefter at jeg har funnet riktige personer, men problemet mitt er at jeg ikke finner vielsen. Har lett i Borge og Fredrikstad, men uten resultat. Det kan jo være at øynene er blitt for store. Takk i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Bjørn,Ifølge FamilySearch ble Martin Edvard Johannesen og Maren Mathisdatter viet (fredag) 06.08.1841 i Torsnes kirke. Vet ikke hvor denne vielsen er i kirkebøkene - jeg finner den ikke! Foreldrene til Martin var Johannes Andersen (født ~1788 i Nannestad/Akershus). og Elen Marie Nilsdatter (født ~1794 i Borge/Østfold). Dette paret ble viet 18.07.1815 i Borge. Foreldrene til Maren var Mathi(a)s Nilsen og Inger Nilsdatter - dette er foreløpig alt jeg har om dem.- roar -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Bjørn - Borge 1865.Marikoven plads Torsnes. Mathis Nilsen husmand uten jord/fisker,73 år født i Skjeberg.Enger Helline Svendsd hans kone,66 år født i Borge. K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Bjørn - Inger Helene født 15 juni 1800 Borge.Foreldre Svend Jensen og Kirstine Andersdatter. K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Har vært opptatt en stund med nyfødt barnebarn på besøk.(4 dager gammel) og allerede ført inn i treet. Mange takk til dere alle. Storartet. Da har jeg fått de svarene jeg ønsket Utrolig hva man kan få til når flere leter. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.