Gå til innhold
Arkivverket

[#81357] Dankert Vidding Jacobsen, Nordnesgt. 16, Bergen i 1912. Men hva skjedde så?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ved den kommunale tellingen i Bergen i 1912 bor Dankert Vedding Jacobsen, født på Karlsøy i Troms i Nordnesgt. 16 med hustru Berentine, født i Ålesund, og barn. Men jeg er ikke i stand til å finne dødsfallet til Dankert. eller hans hustru. Kan folketellingskortene si noe om hvor de tok veien.I adressebok for Bergen 1920 finner jeg ikke Dankert. Der er en Berentine i Solheims Barakke, men jeg vet ikke om det er den rette.Jeg søker altså hjelp til å finne ut hva som skjedde med Dankert og Berentine etter 1912. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner i Gravminner en Rebekka Holten født 24/6-1900-24/6-1971, gift med Alf Holten 23/8-1899, han er døbt i Sandvikskirken, da moren dør i 1921 bor de i Grønnevigsøren, du kan jo spørre om arvingen da faren dør i 1939 og spørre om Digitalarkivet har vielsen til Alf Holten. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Finner blant fødde i Årstad KB 1924 side 9, en sønn Frank født 20/9-1924, han dør i 1927, men moren er Rebekka Vinarda Jacobsen 1900, hun er baptist. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk til Rune og Lars for svært interessante bidrag. Nå skulle jeg gjerne sett at noen klarte å tyde bosted til barna etter Dagny gift med Knut Magnussen , nemlig Bertha og Dagmar. Og hvor har det blitt av Dankert? Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Jeg leser dødsmeldingen til Berentine som at Bertha bodde i Nygaardsgt, Dagmar i Fr. Meltzers gt.7. Dankerts oppholdssted leser jeg som Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Lars. Litt merkelig at de to jentene bodde på forskjellig adresse. Den eldste var jo bare 13 år. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg prøver igjen.Sier folkeregisterkortene noe om Dankert Jacobsen meldte flytting nordover etter konas dødsfall i 1922, eller hvor ble det av ham? Jeg finner ham ikke død i Bergen eller nærmeste omegn. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.