Gå til innhold
Arkivverket

[#81361] Holla i Telemark: Karen Anne Anundsdatter.


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

En av mine tippoldemødre var Karen Anne Anundsdatter Hovet (Haavet), født 4. febr. 1821 i Holla. Hun giftet seg med Lars Olsen fra Bø i 1846 og fikk 8 barn, det siste i 1865. De bodde på plassen Løkken under Klovedal. Lars døde i 1866. Mitt spørsmål er: Hvor ble det av Karen Anne ? Jeg finner henne ikke som utflyttet fra Holla, heller ikke blant døde. I FT 1900 er det ingen i Holla med dette navnet.Er det noen der ute som kan ha støtt på denne damen etter 1865 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Datteren Anne ble konfimert i Holla i 1868 - Telemark fylke, Holla, Ministerialbok nr. 6 (1861-1869), Konfirmerte 1868, side 160. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1377&idx_id=1377&uid=ny&idx_side=-149>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSønnen Ole ble konfirmert i Holla i 1871 – se nr. 16 - Telemark fylke, Holla, Ministerialbok nr. 7 (1869-1881), Konfirmerte 1871, side 138. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg synes det står opphold: Verket på Ole ved konfirmasjonen.Broren til Anne og Ole, Hans Karl, konfirmeres i Holla i 1873 - Telemark fylke, Holla, Ministerialbok nr. 7 (1869-1881), Konfirmerte 1873, side 147. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke I klokkerboka er han innført som Hans Karl Larsen Løkken - Telemark fylke, Holla i Holla, Klokkerbok nr. I 4 (1867-1890), Konfirmerte 1873, side 251. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeFor ordens skyld - den yngste sønnen ble døpt Kristen Andreas - Telemark fylke, Holla, Ministerialbok nr. 6 (1861-1869), Fødte og døpte 1866, side 75. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette sier ingenting om Karen Anne, men jeg ser i alle fall at tre av barna blir konfirmert i Holla etter faren Lars Olsens død i 1866.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Takk skal du ha, Grethe. Dette var opplysninger jeg allerede har, men det var altså Karen Anne, da, hvor hun kan ha gjort av seg.... (Christen Andreas døde for øvrig 4.12. 1866.)Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.