Gå til innhold
Arkivverket

[#81371] Bernt Kristiansen f 1844 Asker gift med Hellene f 1849 Aas


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Ser av folketellinga 1900 at familien tilhører frikirken,har du sett under dissentere ? Bernt er tydeligvis gift på nytt her,men barna Kristian f. 1883 og Eiler f. 1885 er med i husstanden. Lenke Men finner ikke Bernt i 1875,kanskje de bor på et sted der tellinga mangler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Ingri Ahlsen

Dette var moro. Jeg har også lett og lett etter vielsen til Bernt og Helene. Her fant jeg den. Helene var søster til min oldefar. Søker fremdeles etter etterslekt etter Bernt og Helene (har også greid å spore opp barna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Hei Ingrid, Bernt og Helene er 5 x tippoldeforeldre til mine to barnebarn. Det blir da deres datter Marie f 1880 som er lenken til barnebarna mine.hilsen Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingri Ahlsen

Hei Marita. Vet ikke hvor mye du er interessert i resten av denne familien, men hvis du har flere opplyninger, er jeg glad om du vil dele dem med meg. Jeg har funnet fram til at Bernt og Helene hadde i alle fall 7 barn: Konstance Karoline f 3/1-71,d?, Herman Andreas f 2/2-73, d 20/1-92, Marie Petronelle f 11/1-80, d ?, Kristian Thoralf 20/8-83, d?, Eilert Bernhard 1/8-85, d?, Birger Harald f 28/4-88, d 20/3-89, Bernt Harald 3/2-93, d?. Olaf som står oppført i Folketellingen 1900 har jeg ikke funnet opplysninger på. Konstance giftet seg 17/7-98 (Paulus) med Vilhelm Jakobsen Fettig (tysk) - 2 barn: Erling Vilhelm, f 23.11-98 og Paul Rikard f 22/4-1900 (begge Paulus menigh). - - - og da vet jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingri Ahlsen

-- joda, jeg har også ganske bra oversikt over Helenes foreldre, søsken og slekt (fra Ås i Akershus) - hvis du ønsker info om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Hei Ingri. Jeg utveksler gjerne info med deg.Jeg har ikke noe ekstra og tilføye når det gjelder barna til Bernt og Helene bortsett fra på Marie Petronelle da.Men dette er så nytt at det bør vi ta på privaten. Har litt på både Bernt og Helenes aner.Du kan sende meg en mail på marita-nkrøllalfaonlinedottno så ordner vi det derfra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.