Gå til innhold
Arkivverket

[#81382] Søren Andreas Hansen Bamble


Gjest gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest gunn nilsen

Kan noen hjelpe. Leter etter Søren Andreas Hansen født 1850 Nenseth i Bamble konfirmant nr7 8okt 1865 Bamble.Sønn av Hans Andersen og Ingeborg Dorthea carlsdatter.Finner han i ft 1865 Bamble.Det jeg lurer påer hvor han ble av etter 1865 Med Takk Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har prøvd å lete på utflytterlister fra Bamle i fem år etter Sørens konfimasjon. Har ikke funnet han der i farten.Ser at en god del familier emigrerte til Amerike, har også søkt litt uten hell i emigrantlister.Finner ingen av familien på samme gård i 1900-tellingen.Har søkt forgjeves i Dis gravminner fra Bamle.Lurer på om det finnes gård/ slektshistorie fra Bamle, slik at noen kan søå opp for deg her?Det ere tidkrevende å lese gjennom utflytterlistene i Bamle. Det er også muligheter med søk under dødsfall i Bamle kirkebøker.Ser at flere i familien er sjøfolk, så han kan jo har reist til sjøs etter konfirmasjonen. ( Det burde vel i så fall ha stått i uflytterlistene?Spørs om du ikke bør søke bedre i denne kilden?Lykke til i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei Gunn Det jeg hvet er at hans mor døde før 1900 Bamble.Og hans far Hans Andersen gifter seg på nytt i Solum Skien 23 feb 1877 med Anne Gurine Larsdatter f 1843 fra Bamble datter av Lars Svendsen.De fikk barna Drthea født 1876,Andrea f 1878,Karen Gurine f 1880 og Dorthea 1884. Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei Gunn.Det må være denne. Skjømann Søren Hansen Nenset, dør om bord på skip 29 okt 1870, gravlagt 3 nov 1870 på Bamble kirkegård.MVH Solveig W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei alle flinke slektsforskere. Kan noen hjelpe meg med å finne når Søren Andreas reiste til sjøs og hvilken båt han mønstret på.Solveig fant dødsdatoen hans inlegg 5 Takk Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Han er bare ført inn i Bamble kirkebok, men han er ikke begravet i Bamble. Det står:Døde ombord paa det Skib, hvormed?? han for og blev begravet i Gravesend. (er ikke sikker på ordet foran han)Det er et sted i England som heter Gravesend og også et sted i USA som heter det samme, så det er ikke så lett å avgjøre hvilket det er.Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble, Ministerialbok nr. 6 (1869-1877), Døde og begravede 1870, side 304.Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.