Gå til innhold
Arkivverket

[#81394] Gjedrem 4.1 Bjerkreim


Gjest Thor Helliesen Gitlesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Helliesen Gitlesen

Hvem var mor til Morten Anbjørnson født 1544 Gjedrem 4.1 Faren var Anbjørn Gjermundson født 1525 Gjedrem 3.1 Var mor ukjent Mortensdatter Fotland eller ukjent Asbjørnsdatter Hetland Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg har kopi av noen notater som en Helge Slettebø i sin tid skrev ned, men der var det ikke nevnt noe navn på mor til Morten Arnbjørnsen. Han har heller ikke oppgitt noe fødselsår hverken for far eller sønn, så det ville vært fint om du kunne fortelle hvor du har fødselsårene fra :-)Hva betyr det forresten når du skriver 'Gjedrem 4.1' og 'Gjedrem 3.1'?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Helliesen Gitlesen

Hei Else Gjedrem 4.1 og 3.1 er fra bygdebøkene for Bjerkreim hvor 3 og 4 er eier/driver nr og deretter kommer barn nr 1. I bygdebøkene finner jeg Asbjørnsdatter Hetland mens i andre slektstrer finner jeg Mortensdatter Fotland som bringer slekten bakover Ramborg Knudsdatter (hvor diskusjonen på forum har gått i 8 år om hun er datterdatter av Den Hellige Birgitta) Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.