Gå til innhold
Arkivverket

[#81400] Bilder ffra Burull-slekt på Toten


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Er det noen som sitter inne med bilder av følgende personer:Johannes Johansen Buruld (Burull), f. 15.mai 1789, død 9.mai 1853. Han var gift med Berte Jensdatter Gjerstad (henne har jeg bilde av), men er det bilder av dem begge sammen ønsker jeg det også.Deres barnebarn Berte Helene Buruld, f. 11.sept 1867, død ? og hennes mann Martinus Andersen Nøkleby, f 1.12.1868 og død 14.07.1902. Ønsker både enkeltbilder og av paret.Kanskje noen også vet når Berte Helene Buruld (Nøkleby) døde?Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har slektsboken til Burull, og den inneholder også noen bilder. Berte Helene døde 11 juli 1902 på Gjøvik, og jeg vet jeg har bilde av henne.Send meg en mail så kan jeg sende hele boken som PDF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg var litt for kjapp der... Det er Berte Marie jeg har bilde av, og det var mannen til Berte Helene som døde i juli 1902 på Gjøvik. Beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei Lars Ove! Tidlig på'n på morrakvisten ser jeg. Vi har selv slektsboka, nr 7, som tilhørte Berte Helene. Hun var min manns oldemor. Det er bildene der jeg har nevnt at jeg har. Håper fortsatt at etterkommere kan sitte igjen med bildene jeg etterspurte. Med det samme jeg har deg 'på trå'n' kan jeg melde fra om en feil i slektsboka. Det gjelder fødselsdatoen for Martinus og Berte Helenes datter Aslaug. Den er i boka oppgitt å være 11.april 1899 (s 64). Denne datoen er også på hennes gravstøtte på Hoff kirkegård. Men sannheten er at hun er født 9.april 1898 og døpt 30.05.1898 i GjøvikPermanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5058&idx_id=5058&uid=ny&idx_side=-40>LenkeVi finner igjen den samme fødsels og dåpsdato da hun konfirmeres i Hoff kirke 1914Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

SisselDet er mye feil i denne boken, spesielt i de eldre generasjoner. Der er det for å si det rett ut: nesten ikke noe rett LenkeDet er jo en grunn til at jeg ikke har publisert denne boken, men jeg har notert meg dine korreksjoner. Takk skal du ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Jeg dobbeltsjekker alt fra boka i forhold til kirkebøker og andre kilder før jeg fører det inn i mitt slektsprogram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.