Gå til innhold
Arkivverket

[#81430] Hanna Malene, død i Sverige


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Hanna Malene f. Henriksdatter, 31. aug 1874, flyttet fra Ofoten i Nordland til Sverige etter 1905. Hun ble gift og bodde resten av livet i Sverige. Er det mulig å finne ut hvor hun døde? mh Eldar Gundersen 2052 Jessheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg så etter henne i Sveriges Dødbok, men fant henne desverre ikke. Da kan det være at hun døde før 1947. Dødboken jeg har går fra 1947-2003.Vet du hvor i Sverige hun bodde ? Var hun gift med en som var svensk ? Var det derfor hun flyttet til Sverige ? Vet du om det ble født noen barn i sverige og i såfall hvor/når ? MVH Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Takk til Grethe, Marit og Anne Lene.Jeg vet ikke noe om Hanna Malene etter at hun forlot hjemstedet og reiste til Sverige. Ikke hvem hun giftet seg med, ikke hvor hun bodde. Alle spor slutter etter 1905.mvh Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Steinar Hjemås

Har tilgang til hele Sveriges dödbok når jeg er i Sverige. Skal dit i mellomjula og kan sjekke dette for deg da om du er interessert mvh Steinar H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Steinar H. Takk for svar. Selvfølgelig er jeg fortsatt interessert i å få knekket denne nøtta. i kildene bruker Hanna Malene også som etternavn Henriksen/Meier/Meyer. Men hva hun het som gift (?) i Sverige, vet jeg ikke. mvh Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

HeiVet du når hennes foreldre døde? Kan dødsfallsmeldinger etter dem gi noe svar på hvor hun bodde?Det har kommet en ny versjon av Sveriges dødbok som går fra 1901 til 2009. Denne er ikke komplett mellom 1901 og 1946.Sveriges dödbok nr 5, 1901–2009 [redigera]I denna version, som lanserades på Släktforskardagarna i Örebro 28–29 augusti 2010, ingår ca 70 procent av de som avlidit åren 1901–1946. Precis som tidigare har registreringen gjorts ideellt. På grund av den ökade mängden data ges denna skiva ut på DVD till skillnad från de tidigare, som har utgivits på CD.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Marit N. Takk for interessen. Hanna Malenes foreldre var Henrik Marthinusen (1845-1913) og Udna Katrine Eilertsd (1846-1883). Begge disse levde og døde i Ofoten, Nordland. Etter morens død, giftet hennes farseg på nytt. mvh Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Konfirmasjonen til Hanna Malene, det står et notat i margen til venstre, kan hun ha kommet tilbake til Norge?Kildeinformasjon: Nordland fylke, Ankenes i Ofoten, Ministerialbok nr. 866A01 (1879-1893), Konfirmerte 1889, side 246. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6689&idx_id=6689&uid=ny&idx_side=-147>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.