Gå til innhold
Arkivverket

[#81432] Petter Andersen, født i Asker 1873


Gjest Ole Henrik Ystehede
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Henrik Ystehede

Hei, er det noen som kjenner opphav/forfedre til Petter Andersen, han skal være født i Asker 1873 men bosatt i Oslo (Pilestredet) 1900 med kone og barn:110939 1 Petter Andersen m b hf g Sadelmager Svend 73 Asker 110940 Kristine Andersen k b hm g Hustru 72 Ringerike 110941 Astri Bærgelaat Andersen* k f Ringerike d ug 97 110942 Enar Asbjørn Pauel Andersen* m b s ug 98 110943 !! Andersen* m b s ug 191100 Udøbdt Gut(Av en eller annen grunn nektes det direkte lenke hit - derav den uprofesjonelle kopieringen som får unnskyldes :-))Fint dersom noen kan hjelpe, Petter er min kones tippoldefar.mvhOle Henrik Ystehede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Ole - Her er to alternativer funnet på FS pilot:Petter Andersen født 07 08 1873 foreldre Anders Pedersen og Bergette Martinsdatter.Neste Petter født 08 03 1873 foreldre Andreas Pedersen og Maren Elise Kristoffersdatter. KJ sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Henrik Ystehede

Hei, og takk, begge to. Det var en god begynnelse - kirkebøkene i Asker er det ikke første gang jeg sliter med å finne rundt i.Petter og konen var forøvrig utmeldt av statskirken da datteren Astrid Bergljot ble født, men det trenger Petter ikke å ha vært på tiden for dåp og konfirmasjon. Men det er kanskje noen gode lister over dissenter i Asker? Jeg har heller ikke funnet Petter gift noe sted.Tusen takk så langt,mvhOle Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Henrik Ystehede

Hei, og takk, begge to. Det var en god begynnelse - kirkebøkene i Asker er det ikke første gang jeg sliter med å finne rundt i.Petter og konen var forøvrig utmeldt av statskirken da datteren Astrid Bergljot ble født, men det trenger Petter ikke å ha vært på tiden for dåp og konfirmasjon. Men det er kanskje noen gode lister over dissenter i Asker? Jeg har heller ikke funnet Petter gift noe sted.Tusen takk så langt,mvhOle Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Ole - Vielsen til Anders og Birgitte finner du i Asker 26 des 1860.Side 101,post 43.Det ser ut som dette er hans andre ekteskap. K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.