Gå til innhold
Arkivverket

[#81434] Anna Lovise, Torsnes


Gjest Linnea Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Linnea Johansen

Prøver igjen. Leter etter min manns tante, Anna Lovise, født 24021908 i Torsnes. Hun skal ha fått en tragisk død tidlig, men kirkebøkene slutter i 1914. Er dte noen som kan hjelpe meg?Hilsen LinneaLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Narten

Familien er nevnt i 'Gårder og slekter i Borge og Torsnes' bind 5. Hennes foreldre døde unge, Erik August 3.12. 1915 og Klara 13.1. 1914. Anna Lovise døde 27.4. 1925 under tragiske omstendigheter. Anna var fosterdatter på Brekkhaug. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea Johansen

Takk skal du ha. Står det noe om hvordan Anna Lovise døde?Vi har hørt at det var et sjalusidrama, men ikke noe mer. Det er ikke noen igjen som vi kan spørre. Hilsen Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Narten

Har sjekket bind 2 som omh. fam. Herman Brekkhaug der hun vokste opp. Dødsårsaken står det ingenting om. Men ta en telf. til Svein Åstrøm, han kan det meste om bygda. Ellers så kan du ta en titt i avisene fra den tiden. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Det eneste jeg kan hjelpe med er litt om hva som står i skannet skifteprotokollen : Hun ble drept ved et skudd i hjertet på Brækhaug i Torsnes. Den som anmeldte dette var: Julie Brækhaug. Legens navn var: Dr. Thorvaldsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Setter inn lenken der jeg fant det : Kildeinformasjon: Østfold fylke, Borge lensmann, Dødsfallsprotokoll 11 (Fba 0011), 1920-1926, oppb: Statsarkivet i Oslo.Merknader: Dissentere bakerst i protokollen.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27529/156>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27529/156Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea Johansen

Tusen takk for hjelpen. Dette har vi lurt mye på, men ingen har vært sikre på hva som hadde hendt. Igjen takk Hilsen Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Ei så dramatisk hending er heilt sikkert omtalt i lokalavisene, kanskje også i riksavisene, så du får sjekke i avisarkiva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.