Gå til innhold
Arkivverket

[#81436] Skifte etter Anders Hansen, Blaafarveværket 1824


Gjest Astrid Karin Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Karin Natvig

Jeg klarer ikke å legge lenke til Skanna skiftemateriale for Eiker, Modum og Sigdal 1780-1824: Skifteprotokoll nr. 17 (Modum Blaafarveværk), side 181b: skifte etter Anders Hansen, Bødtker ved Blaafarveværket. Det er den siste saken, og jeg forstår det sånn at enken (min ane)protesterer gr. barn i utlandet???? Veldig fint hvis noen kan legge ut lenke (jeg HAR prøvd!), samt kanskje også tyde hva som står innledningsvis vedr. protesten. Vet jeg ber om mye, men håper likevel....Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

hei, lenken funket flott, så takk skal du ha! Tror du har rett mht. Wegner. Anders og Ingeborg fikk 5 sønner, Hans (min tipp), Christian og Martin, som nevnes i skiftet, samt Henrik, død 13 år gammel i 1800, og Iver, som var 22 da han døde i 1815. Jeg klarer ikke å tyde alt, men det ser ut til at 'bødtkeren på Koboltverket' etterlot seg litt av hvert. Interessant lesing!!!Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.