Gå til innhold
Arkivverket

[#81443] Mari Christophersdtr ca 1772 fra Norderhov? Buskerud?


Gjest Unni Holt
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Holt

Hun giftet seg i Norderhov 15.10.1795, bak ved vielsen står det Steen, jeg greier ikke å finne ut hvor hun kommer fra, de bodde på Gulsrud gård i Modum Buskerud. Hun døde der 22.5.1853, var 29 år FT 1801. Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er vielsen som viser at ektemannen het Ole Iversen Gulsrud fra Modum - Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 6 (1789-1811), Ekteviede 1796, side 160. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8526&idx_id=8526&uid=ny&idx_side=-162>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er de i 1801 med barna Iver og Marthe -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan det stå Heen etter Maris navn ved vielsen? I 1771 ble det døpt ei Mari i Norderhov, datter av Christopher Heen og Maria Torbjørnsdatter - Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 4 (1758-1774), Kronologisk liste 1771, side 227, venstre side, helt nederst: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8524&idx_id=8524&uid=ny&idx_side=-228>Lenke Permanent bildelenke: LenkeI FS ser jeg at Mari og Ole på Gulsrud hadde tre barn til:Maria, 1801 - LenkeChristopher, f. 1803, d. 1804 - LenkeChristopher, 1805 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei UnniDet er riktig som Grethe skriver,Mari Christoffersdtr Heen's slekt er omtalt i 'Ringerike' 1985, side 52-55. skrevet av Thorleif Solberg.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Holt

Hei! Ja, hjertelig takk til dere begge, her i Spania er det ikke alltid nettet virker dessverre, så jeg er sent ute, men takk for fin fin hjelp! Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Holt

Har nå lastet ned, og disse heftene er jo et funn!!! Takk igjen, og jeg håper mange andre også får glede av heftene,de var ukjente for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.