Gå til innhold
Arkivverket

[#81454] Dankert Vidding Jacobsen bodde i Nordnesgt.16 i 1912. Hvor ble han av?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har fått mye hjelp med denne familien tidligere, men nå prøver jeg å fastslå hva som skjedde med Dankert. I 1912 bodde familien i Nordnesgt.16. Men da det var skifte/dødsmelding etter kona hans, Berentine f, Berntsen som døde 29.11.1922, er det opplyst at han oppholdt seg i Nordland. Fremgår det av folkeregisterkortene hvor han ble av? Flyttet han nordover, i så fall når? Jeg er ikke i stand til å finne dødsfallet hans i Bergen eller nærområdet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folkeregisteret i Bergen har heller ikke hatt kontroll på dette:'23/6-16 Manden ikke opført paa flytningsanmeldelse, hustruen opført 'fraskilt'. Manden ikke opf. 1/2-19.'Han har tilsynelatende forlatt Bergen ca. 1915, men uten å melde fra til folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for at du sjekket det for meg. Jeg hadde en følelse av at noe slikt kunne ha skjedd, all den tid han ikke var tilstede ved dødsmeldingen etter kona. Og det faktum at jeg ikke har funnetham død i Bergensområdet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.