Gå til innhold
Arkivverket

[#81497] Karl Ferdinand Andersson f 1892/1893 Sverige, Östre Fredrikstad


Gjest Nina Möller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Möller Nordby

Önsker oppslag i innflyttere 'Östre Fredrikstad'Teglverksarbeider Karl Fredrik Andersson (Andersen/Anderssen) er födt 1892 eller 1893 I Sverige. Gift 1918 i Östre Fredrikstad med Ingeborg Josefina Johansen.Jeg har opplysninger om at han skal väre fra Bullaren (Bohuslän), men finner ham ikke i Naverstad eller Mo. Klokkerboken ved giftemål i 1918 sier ingenting om hvor han kommer fra eller hvem som var hans foreldere. Önsker derfor oppslag i innflyttere til sognet. Finner ham heller ikke i innvandrede svensker til Östfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Narten

Han er begravd i Østre Fredrikstad, f.28.11 1892 d.13.8. 1973. Fant han i Slaktdata. Han er født i Mo,Fressland av änkan Alma Josefina Andersdotter. Faren er ukjent. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Nina - Fant ikke Karl Ferdinand under innflyttede til Østfold,som du også nevner.Har sett på innflyttede i Ø.Fredrikstad,V.Fredrikstad,Glemmen,Idd og Borge uten å finne ham.Ved vielsen med Ingeborg Alfrida Johansen i 1918 er han kun nevnt med fødested Sverige i året 1892.Det samme ved dåp av tre barn:Elen Josefine 1918 - Gunvor Helene 1919 og Alfhild Vilhelmine 1922.Mulig barnas navn kan gi en pekepinn på navnet til Karl Ferdinands mor? Mvh K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

Takk til dere begge! Mannen til enka döde i 1890 så han kan ikke väre far til barnet. Kannskje konfirmasjonslistene kan avslöre noe om hans far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Nina. Har du funnet han i MO kanskje ? Hvis ikke så finner du Karl Ferdinands fødsel innført i C:2 på side 26. Du finner dem i husforhør A1:6 på side 32.Jeg forstod at du selv har tilgang på svenske kirkbøker. Har du ikke så si ifra så gjengir jeg det som står der. Uansett noe navn på Karl Ferdinands far fremkommer ikke. Det står at han oä født. Som du sier så ble hans mor enke i 1890 etter 5 års ekteskap. MVH Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

I en bok jeg har fra Mo og under Fressland står det: Johan Alfred Håkansson, bonde, f.24.01.1858 N-s. enl.Hl. Død 18.06.1890 i Amerika. Gift 17.04.1885 enl.Hl. med Alma Josefina Andersdotter, f. 05.10.1864 N-s. enl.Hl. Barn: Hilma Amanda, f. 17.02.1886. Johanna Maria, f. 08.08.1889. Gerda Emilia, f. 23.02.1889. Hennes son: Fadern okänd. Karl Ferdinand, f. 28.11.1892. Mor och barn Ft. N-s. 1897. Dette var alt som sto om denne familie, men håper du har brukt for noe av dette. mvh. Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.