Gå til innhold
Arkivverket

[#81509] Hans Tønnessen/Kristiansand/Haugesund


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Hans Tønnessen er fødd 19 oktober 1895 av foreldre Peder Johan Tønnessen og Marie Sofie Aagesdatter, døpt 26 jan 1896 i Kristiansand.Har flyttet til Haugesund i voksen alder, hadde trolig en sønn med navnet Kjell. Er på jakt etter Hans sin etterslekt, han skal vistnok ha blitt gift på Karmøy et sted, uten at jeg klarer å finne han. Er det noen som kan gi meg et spor etter Hans sine etterkommere? På forhånd takk.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis gravminner finner jeg en Hans Tønnesen i rett alder begravet i Haugesund: LenkeDu må muligens dobbeltklikke på lenken for å lese hva som står. Ingen gravsten , så graven er vel trolig sletter.Kan hende vi vil finne flere på samme kirkegård?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her i Oddenes finner vi vel Hans Tønnesen med foreldre og søsken i 1900-tellingen: LenkeSer at moren kalles Olsdatter, men ellers passer vel opplysningene.Etterslekt håper jeg noen fra Haugesund/ Ksrmøy-området kan hjelpe deg med.Kan jo være nålevende , og bør vel ikke legges ut opplysninger om i så fall.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er riktig at Hans bodde i Haugesund og det er også Kjell og Marta R. på samme boligadresse i 1968. Trolig var han pølsemaker og det var en slakterbutikk med en eier som het Tønnesen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Sønnen lever og jeg kan sende opplysninger om hvordan du kan kontakte han. Send en mail til jo dot art alfakrøll online dot no. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Mange takk begge to, Marie Sofie var døpt Aagesdatter, så det er nok en miss i innføringen. Johan Arthur, ja det sies at han og sønnen vant et betydelig pengebeløp i tipping kring 1950, og da startet det slakterbutikk. Finnes det noe boligadresse i 1968 Johan Arthur? Ser du har vært inne med en sak fra Ny Hellesund, om du ikke har fått full oppklaring, kan jeg alltid kikke i privatarkivene på SAK, er innom der en gang i uken stort sett. Og der finnes vell slekt etter Hans Tønnessen, og da er jo som Gunn nevner, ikke rett sted å nevne navn. Men bruk for all del: torl-o@online.noMvh. TorleifTorleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hans giftet seg 2.6.1923 i Haugesund med Anna Matilde Eriksen f.5.11.1897 fra Fana og datter av Fabrikkarbeider Henrik Eriksen. Anna Matilde døde 3.5.1961 og ble gravl. 8.5.1961 på Vår Frels.gr.lund Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Ja Gunn, jeg er kjempe glad for at jeg kansje finner resten av denne slekten til slutt. Takk for at du alltid er behjelpelig.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.