Gå til innhold
Arkivverket

[#81514] Hjelp til oppslag i bygdebok for Lindås, Myking sogn, Hordaland, Vedefjeld.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til en bygdebok for Lindås som inneholder gården V/Wedefjeld, så trenger jeg hjelp til å få sjekket ut en familie. Den 04.11.1753 ble Martha Torsdtr. døpt på gården Vedefjell. Faren er oppført som Tor Wedefield, men jeg klarer ikke å plassere ham på gården. Er denne familien omtalt i boka, og i så fall hvem var den Tor og hvem var han gift med?Martha Torsdtr. d. 07.10.1830 ble forøvrig gift 09.06.1776 med Mons Andersen Sletten 1739-1802. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

På Vefjell står det bare at Tore Arveson Hodneland, Brukar 1752-1753, flyttet til Kleiven. På Kleiven er han omtalt T.A. Hodneland 1725-1763 gift 1745 Magdeli Nilsdtr. Titland Fjellanger 1721-1764, Barn Arve 1747, Ola 1749, Marta 1752 gm Mons Andersen Sletten, MAgdeli 1756, Ola 1759 og Bottel 1762. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Rune. Takk for rask og positiv respons på mitt spørsmål. Du gav meg svar på det jeg lurte på. For nå når jeg har navnene kan jeg finne dem igjen i databasene med kirkebøkene for Lindås. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

På Hodnekvam bruk nr 3 finner jeg, Arve Pedersen Hodnekvam 1682-1767, konen ukjendt. Barn Peder 1709 på bruket, Nils 1713, Tore 1725 gift 1745 med Marie Pedersdtr. Titland Første brukar var Peder Hodnekvam og kona Brita, de er på bruket i 1694, barn Arve 1682 og Erik 1678. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det passer bra. For ved vielsen 18.07.1745 står han oppført som Thore Arvesen Qvame og hun som Marthe Pedersdtr. Fjellanger. Det er tydeligvis en smule avvik fra bygdeboka som ville ha ham til å være gift med Magdeli Nilsdtr. Titland. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.