Gå til innhold
Arkivverket

[#81546] De skal være fra Nøtterøy, men det er de ikke.


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg fant denne gjengen på Familysearch. Det står at barna er født på Nøtterøy, men dette er feil. Claus Olsen Marriage: Berte Andersen Olsen Children 1. Jacob Clausen Birth: 19 OCT 1730 Notteroy, Vestfold, 2. Berte Clausen Birth: 12 JUL 1728 Notteroy, Vestfold, 3. Sigri Clausen Birth: 02 OCT 1733 Notteroy, Vestfold, 4. Anders Clausen Birth: 17 OCT 1735 Notteroy, Vestfold, 5. Endre Clausen Birth: 12 DEC 1737 Notteroy, Vestfold, 6. Niels Clausen Birth: 07 JUN 1740 Notteroy, Vestfold, 7. Anna Clausen Birth: 03 APR 1743 Notteroy, Vestfold, 8. Ole Clausen Birth: 04 APR 1746 Notteroy, Vestfold, Hvor er egentlig disse født. Det står også at Anders Klausen giftet seg med ei Kirsti Hansdatter på Nøtterøy, som var født 1738, og hun må være fra gården Skauen. Kan noen hjelpe. Jeg har blitt ordblind tror jeg.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kari Sandberg

Hei - det er ihvertfall en Kirsti døpt på Nøtterøy i 1738 -datter av Hans Ingebretsen Skaugen og Ragnilde Jansd. LenkeKan det være at fødselsdatoene er feil- e.l. ? Har du andre opplysninger om denne familien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har heller ikke funnet paret Claus Olsen og Berte Andersdatter gift på Nøtterø. Heller ingen av de oppgitte barndåper.For meg ser det ut til at denne familien har bodd et annet sted en Nøtterø.Mulig bygdebøker fra området kan hjelpe.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS sier at kona til Anders Clausen het Kirsti Eriksen f.1728. Endre død 17/8 1817 og var gift med Marte Jacobsen. Finner heller ingen i 1801.Om vi kan glemme hele FS, hvem leter du etter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Tusen takk alle sammen.Ja, det er akkurat det som er the running point. Jeg har ikke funnet noen av disse i kirkebøker/folketelling, så det virker som om flere generasjoner her som skal komme fra Nøtterøy, bare er oppspinn og fabrikerte opplysninger. Jeg har heller ikke funnet dem i Sem/Slagen/Tønsberg/Stokke/Andebu/Sandeherred eller Tjølling. Og ikke et pip i skifter noe sted. Derfor virker dette kun som oppkonstruert, og kanskje ikke engang fra Vestfold, om det er reelle mennesker i det hele tatt.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.