Gå til innhold
Arkivverket

[#81554] Konfirmert i Klingen 1895


Gjest Svein G. Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein G. Jakobsen

Jeg leter etter konfirmasjonen til Elvine Jensine i 1895.Ved hennes annet ekteskap i Brønnøy 1917 står det at hun var født Beitstaden 1880 (Nord-Trøndelag) og konfirmert Klingen 1895 (antar dette også er i Nord-Trøndelag)?Hvor finner jeg Klingen i 1895?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein G. Jakobsen

Dåpen hadde jeg også funnet, men problemet ligger i å finne konfirmasjonen hennes. Den er oppgitt til Klingen 1895 ved andre vielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein G. Jakobsen

Takk for alle innspill.Nei, jeg vet ikke når/hvor hun ble gift første gang. Skulle noen vite det så kom gjerne med det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser hun het Strand da hun ble gift 2.gang. Da er det vel mulig at 1.mannen het Strand, og han døde i Namsos i 1915. (Alt iflg. 2.vielse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein G. Jakobsen

Den 7. oktiber 1917 giftet Johan Arnt Iversen Skotnes seg med Elvine Jensine Strand i Brønnøysund. Det var hans første og hennes andre ekteskap. Lenke til denne vielsen er oppgitt i innlegg (7).De fikk en sønn, Halvdan Skotnes, f. 5. juli 1919 d. 27. februar 1992. Tydeligvis oppkalt etter Elvines første sønn som døde i 1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein G. Jakobsen

Elvine er ved dåpen innført i Kirkebog for Aas Sogn i Beitstadens Præstegjeld i Nordre Indherreds Provsti.Er det noen som kan fortelle hvilken kirke hun da ble døpt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Aas sogn vil si Namdalseid kirke, som tidligere het Aas kirke. Namdalseid er egen kommune, men tilhører Beitstad prestegjeld. Kirkeboka for Klinga (Namsos) for konfirmasjonsåret befinner seg antakelig fortsatt på kirkekontoret på Namsos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Hvis du ser på linken i innlegg 3(ved dåpen), så ser du at det står Namdalseid i Beitstad, så da er det vel sannsynligvis Namdalseid kirke::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.