Gå til innhold
Arkivverket

[#81560] Foreldre til Johan Chr. f.1811, Skjerstad, Nordland ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiI 1811 døpes en gutt Johan Christian(helt til høyre): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Skjerstad, Ministerialbok nr. 852A05 (1762-1820), Kronologisk liste 1811, side 236. Permanent sidelenke: LenkeForeldre er Daniel Olsen og Sophia Johannesdatter, men jeg er litt usikker på hvilken Daniel det er snakk om. I 1801 er der flere kandidater. Sophia går jeg ut fra må være datter av Johan Eberhardtsen og Catharina Juul.I 1865 finner jeg ikke noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ifølge slektsbok for Skjerstad : Daniel Olsen,f. på Hestekker 1771 av foreldre Ole Olsen og Margrethe Christensdatter.Gift i Breivik 18.10 1805 med Sophia Catharina Eberhardsdatter Lilliendahl,datter av lensmann Johan E Lilliendahl og Catharina Juul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Beklager Litta,skrev feil mor på Daniel.Margrethe var 1. kona til Ole Olsen,og de fikk bare et dødfødt barn ilag. Daniels mor var Øllagaard Danielsdatter,f. på Ljønes i Skjerstad 1743.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.