Gå til innhold
Arkivverket

[#81562] Harald Jacobsen f. 1919, hans foreldre? Han døde i 1983 på Namdalseid


Gjest Inger Marie Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Hanssen

Harald Jacobsen var f. 27.3. 1919 kom sammen med mora Ovedie? til Namdalseid før krigen. Han skal etter hva som fortelles om han være født på Strinden, men jeg finner han ikke i kirkebøkene der. Han døde 21.1. 1983 her på Namdalseid.Prøver å finne ut hvem foreldra var.Er det noen som har noen ide om hvor jeg kan lete?Hilsen Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Hanssen

Gisken Ovedie er det veldig trulig du har funnet. Ble fortalt i dag at naboer til Harald Jacobsen trodde ho budde i Trondheim. Håkon Marius skal være f. i 1887. Fikk mail fra ei som hadde vært på Namsos og sett i kirkebøkene. Kirkebøkene for Namsos (Fosnes) er desverre ikke levert inn til arkivet. Tror det er fra ca 1880 de mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Inger Marie: Vet du hvor faren kom fra? Var Gisken Ovedia fra Trondheim, og når var hun født cirka?Hadde Harald søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Du kan jo ta en telefon til kirkekontoret på Namsos og be om opplysinger fra dåpen til Harald, og eventuelt til kirkekontoret i Tr.hjem vedrørende dødsinnførsel for Gisken Ovedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Hanssen

Takk for gode råd, skal ta en telefon til kirkekontorene. Faren skal være f. i Fosnes. Gisken Ovedie aner jeg ikke hvor er fra. Men skulle bo i Trondheim, ble kalla Ovedie. Det har vært snakk om ei søster men ingen har hørt noe navn, det er vel veldig usikkert.Finner jeg noe nytt legger jeg det ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Den Håkon Marius Jacobsen som er gravlagt i Oslo, var født 1892. Det stemmer bra med den Håkon Jakobsen som bodde på Namsos i 1900: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f01703&gardpostnr=158&personpostnr=696&merk=696#ovre>Lenke Hvis du finner dåpen hans (født i Klinga), får du bekreftet om han het både Håkon og Marius.Denne Håkon Jakobsen hadde en far som het John Jakobsen, og var født på Namdalseid i 1865. Det kan da være dette som er dåpen hans (nr. 73): Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Synd at det ikke står noe fødselsår på Gisken Ovedie i forbindelse med gravstedet (innlegg 4). Gisken var et mye brukt navn i Overhalla og Grong, så jeg ville ha lett der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Hvis det er Gidsken Ovedie Lysberg, så hadde hun ihvertfall to brødre og to halvbrødre. den ene broren og halvbroren har mange etterkommere, noen bor vel i Overhalla fremdeles.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Johan Nystrøm ser ikke ut til å stemme, far til Gisken Ovidie heter Georg. Men Oline Cicilie Mikalsdtr. stemmer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Johan August Nystrøm var far til første barnet til Oline. Hun hadde ett til utenfor ekteskap med Ole Johannessen og ble gift med Georg Elias Andreassen Lysberg/Lysberre i 1884. Sistnevnte var far til Gidsken Ovidie.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg kontaktet kirkekontoret på e-post på forhånd, slik at de var forberedt. Du kan ringe også, selvsagt. Blir spennende å se hva du finner ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.