Gå til innhold
Arkivverket

[#81565] Kristofa fra Eggum gruveulykke


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Per Kyrre Reymert har i en eller annen sammenheng skrevet om ei Kristofa (Krestofa?) fra Eggum som mistet mannen sin i ei kullgruveulykke på Svalbard 1920(?). Hun dro tilbake til Eggum og giftet seg med mannens bror. Er det noen som vet hvor jeg kan finne denne artikkelen. Jeg har undersøkt både Lofotr (Årbok for Vestvågøy historielag) og Lofotboka uten å finne denne artikkelen. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er Kristofa hos familien på Eggum i 1900.Mennene het henh.vis Agledal og Hopen til etternavn, det høres ikke ut som de er brødre. Men kanskje halvbrødre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Fødselsdatoene til Anders Edvard Hopen varierer, merkelig nok.Født 12.11.1884 vigsel: 12.05.1884 gravsten: 19.11.1884Ved kofirmasjon oppgis også 12.11.1884, helt nederst på denne siden. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2064&idx_id=2064&uid=ny&idx_side=-65>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Takk for mange interessante innspill. Men hvor kan jeg finne artikkelen Per Kyrre Reymert skrev? Den var tenkt brukt i en tilstelning på Svalbard i november. Noen må vel vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.