Gå til innhold
Arkivverket

[#81566] Aner til Lars Olsen i Skjeberg


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Lars Olsen gifter seg med Anne Andersdatter i 1856 i Skjeberg, Lenke vielse no. 6. Hans far er Ole Hansen, Grønlie. Problemet er bare at jeg ikke finner ham igjen i kirkebøker eller FT. Håper på hjelp. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Er ikke sikker på hvem av de det er. Har ikke funnet dåpen til Lars ennå. Fant en lars Olsen døpt i Skjeberg 1836 dåp no, 121, men ikke sikker på om det er ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ved vielsen står det at hun er født i Borg og det står det i tellingen også.Du kan jo se på fadderne til barna deres, om det gir noen pekepinn om Lars sine slektninger. Her er Ole Martins dåp: Østfold fylke, Skjeberg, Ministerialbok nr. I 7 (1859-1868), Fødte og døpte 1859, side 7. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 49)Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, jeg leste det som Berg først, for det likner det ved Anders Gundersens navn, men det likner mer Borg enn Berg ved brudens navn, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her er dåpen hennes i kirkeboka: Østfold fylke, Berg, Ministerialbok nr. I 2 (1815-1831), Fødte og døpte 1829, side 171. Permanent sidelenke: Lenke (nederst h. side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Sønnen Anton: Østfold fylke, Skjeberg, Ministerialbok nr. I 6 (1846-1858), Fødte og døpte 1856, side 229. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 99 nederst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ole Hansen og Katrine Olsdatter i tellingen gifter seg så sent som 25.09.1846 i følge FS. Da har i så fall Lars en annen mor enn henne. Her blir en mulig Lars Olsen med far Ole Hansen døpt 22. februar 1835, f. 28. januar. Mor er Anna Maria Olsdatter. Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skjeberg, Ministerialbok nr. I 5 (1830-1845), Fødte og døpte 1835, side 51. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 22) Jeg greier ikke å tyde gårdsnavnet.Da finnes vel Anna Maria Olsdatter registrert død før 1846, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her er en søster av Lars med disse foreldrene, Martha Kirstine født i 1828, så Ole og Anna Marias vielse er vel på denne tiden: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skjeberg, Klokkerbok nr. I 1 (1815-1830), Fødte og døpte 1827-1828, side 176. Permanent sidelenke: Lenke (nr.32 øverst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her gifter Ole Hansen Tvete af Skjeberg seg med Anne Maria Olsdatter Tjernæs eie i Rakkestad 15. november 1823. Han er 23 år, hun 24: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rakkestad, Ministerialbok nr. I 6 (1814-1824), Ekteviede 1823, side 446-447. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 33 h. side)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Glemte kildeangivelse for enkemann Ole Hansens annet ekteskap med enken Cathrine Olsdatter: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skjeberg, Ministerialbok nr. I 6 (1846-1858), Ekteviede 1846, side 368. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 29)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Da må jeg igjen takke for godt utført arbeide i en sen nattetime. Da føler jeg at jeg er i mål med både Lars og Ole. Takk for hjelpen. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.