Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jon Torp

[#81573] Oppslag i bygdaboka Nesset i Romsdalen

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Hei!Er det en vennlig sjel 'der ute' som kan slå opp i bygdeboka for Nesset bind V for meg?På side 104 skal det stå noe om Elias Erikson Bugge. Kan noen si meg hva det står?Vil du ikke publisere det her, så kan du maile meg påadressen: mitt fornavn punktum mitt etternavn krøllalfa hotmail punktum comPå forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sivert Perry Nerland

Det står følgende på side 104-105 i Gards- og ættesoge for Nesset V av Kaare Bakkevik (Utgjeve av Nesset Bygdeboknemnd 1985): 4. Elias, f. 13/10 1870. Han hadde sonen Martin f. 21/2 1909 med Anne Iversdotter Frisvoll f. 1890. Martin gjekk i skreddarlære og arbeidde på fleire stadar. Han vart gift med Marta Engen frå Åndalsnes, og dei slo seg ned i Drøbak. Elias var over i USA i sin ungdom, og han gifte seg i 1912 med Berit Halset, og vart gardbrukarar på Bergsøy, Nordmøre. Dei hadde 5 born.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.