Gå til innhold
Arkivverket

[#81573] Oppslag i bygdaboka Nesset i Romsdalen


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Hei!Er det en vennlig sjel 'der ute' som kan slå opp i bygdeboka for Nesset bind V for meg?På side 104 skal det stå noe om Elias Erikson Bugge. Kan noen si meg hva det står?Vil du ikke publisere det her, så kan du maile meg påadressen: mitt fornavn punktum mitt etternavn krøllalfa hotmail punktum comPå forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Det står følgende på side 104-105 i Gards- og ættesoge for Nesset V av Kaare Bakkevik (Utgjeve av Nesset Bygdeboknemnd 1985): 4. Elias, f. 13/10 1870. Han hadde sonen Martin f. 21/2 1909 med Anne Iversdotter Frisvoll f. 1890. Martin gjekk i skreddarlære og arbeidde på fleire stadar. Han vart gift med Marta Engen frå Åndalsnes, og dei slo seg ned i Drøbak. Elias var over i USA i sin ungdom, og han gifte seg i 1912 med Berit Halset, og vart gardbrukarar på Bergsøy, Nordmøre. Dei hadde 5 born.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.