Gå til innhold
Arkivverket

[#81580] Ole Larsen (Torper) Rakkestad


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Er det noen som vet mer om Ole Larsen Torper og Marthe Syversdatter? De giftet seg 16/6 1798 Rakkestad.Ved folketellingen 1801 bodde de på Naalem Rakkestad med en sønn Ole 2 år.Der står at han var gift for 3 gang.De fikk en datter Inger Maria Olsdatter som giftet seg med Christen Olsen( Langbråten) Eidsberg.Er det noe som vet hvem de andre konene til Ole Larsen var og eventuelt når de giftet seg og når han ble født? Vet heller ikke hvem som er Mathe Syversdatter sine foreldre og når hun er født.Noen som vet? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne H. Knive

Her er vielsen med Marte Syversdatter 16.6.1798, Rakkestad Mini 1784-1814 viet 1798 s. 287Gårdmann Ole Larsen Torper døde 81 år gammel 20.10.1817, Rakkestad Mini 1814-1824 døde menn s. 234 nr. 31Marte gifter seg igjen 11.6.1818, Rakkestad Mini 1814-1824 s. 424 nr. 21Hilsen Marianne H. Knive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Hilde - Ole Larsen døpt 28 des 1738 Rakkestad.Far er nevnt som Lars Amundsen Naalum,hans mor er her bare nevnt som hustru.Side 71 Rakkestad 1738/1739 venstre kollonne. Tror dette må være Marthes dåp:Marthe Syversdatter døpt 28 sept 1777 Rakkestad.Foreldre:Syver Østby og Kari Hansdatter.Side 82 venstre side Rakkestad 1752/ 1777. Mvh K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei igjenn Hilde - Tror Ole Larsens første kone var Berthe (birte) Thoresdatter,døpt 08 05 1735 Askim.Foreldre Toer Toersen og Marthe Erichsdatter.Vielse Ole Larsen og Marthe Thoresdatter 11 03 1761 Askim.Etter hva jeg kan se ved søk på FS pilot,fikk de seks barn:Johanne,Thorer,Erich,Oloug,Ole og Anders. Mvh K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Tusen takk til begge to.Dette var mer en jeg kunne vente meg på så kort tid.En ting jeg lurer på er om ekteskapet over er om du har skrevet feil. Ole Larsen første kone het Berthe(Birte) men senere står det at Ole giftet seg med Marthe 1761 er det en skrivefeil av navnet eller det den andre konen hans? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne H. Knive

Lars Amundsen Naalem gifter seg med Ingebor Ouensdatter 27.6.1738, Rakkestad Mini 1722-1740 kronologisk liste s. 60Hilsen Marianne H. Knive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Tusen tusen takk for hjelpen. Har litt problemer med å lese gamle kirkebøker da jeg ser litt dårlig så dette var god hjelp. Hilsen Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.