Gå til innhold
Arkivverket

[#81583] Augusta Amalie , gift Bjerke f. 18.07.1891 (1890 ?)i Trøgstad - trenger hjelp


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Augusta Amalie Bjerke, f. 18.07.1891, Trøgstad i Østfold d. 14.09.1935 og er gravlagt sammen med sin Jernbaneformann ektefelle og far til deres 4 barn,Karl O. i gravnr. 06.003.10.002 på Høybråten. I gamle dager hørte dette området til Grorud eller Østre Aker. Før 1947 var det ikke en del av Oslo men Aker. Viktig å vite disse ting når du skal søke i kirkebøkene eller skiftemateriale på www. digitalarkivet.no.Med hilsen Barbara Bach Berntsen førstekonsultent Statsarkivet i OsloJeg fikk dettte på sms idag. Jeg kan ikke finne Augusta Amalie døpt i Trøgstad.Merkelig, familien sier også at hun kom ifra Trøgstad.Her er Datteren Nr. 29 Ragnhild f.7 mars 1917 med foreldrene.Her er Augusta oppført som født i 1890.Permanent sidelenke: LenkeKildeinformasjon: Oslo fylke, Grorud i Østre Aker, Fødselsregister nr. II 1 (1916-1932), Fødte og døpte 1917, side 13.Håper noen klarer å hjelpe meg å nøste opp i denne floken .Vennlig hilsenJan Frode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

jeg ser i fødselsprotokollen at moren har født 2 barn fra før, hvorav 1 lever når Ragnhild blir født. 2 må da være født etter Ragnhild. Er det trolig at de yngre er født i samme kirkesogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg vet ikke dessverre. Men ser at begge foreldrene er viet i Oslo 1912 så da må jeg nok sikkert tråle alle kirkebøkene 1912 for Oslo .MvhJan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Rart at det står i lenken i innlegg 1 at de er viet i 1908, jeg har lett i de fleste kirkebøkene for oslo året 1908.Hvor fant du året 1912?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.