Gå til innhold
Arkivverket

[#81584] Foreldre til Ingeborg Oline f i Tvedestrand 1878


Gjest Grete Botten
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Botten

Ingeborg Oline ble født i Tvedestrand 1878 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=63352&urnread_imagesize=full&show=97#bunnen>Lenke av foreldre Anders Johnsen (34 eller 39 år) og Cesiilie Tellefsdatter (31 år). Jeg greier ikke å finne hvor de kom fra. Anders døde ung, antagelig var det han som døde 25. jan 1885 i Tvedestrand Lenke Ingeborg skal ha hatt flere søsken, men jeg finner dem ikke. Selv flyttet hun til Christiania og bodde der 1900, hun het da Ingeborg Johnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Osilia, født 22. juni, døpt 27. aug 1848 i Holt, foreldre: smed Tellef Torgrimsen og Ingeborg Mortensdatter, Tvedestrand [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=812&idx_id=812&uid=ny&idx_side=-145>LenkeAnders, født 9. april, døpt 20. april 1845 i Flosta, foreldre: matros John Andersen og Siri Terkildsdatter, Narestø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Jeg er visst litt på villspor her, og jeg tror min lenke i (12) er feilaktig. Siri var jo ellers mor til Anders, ikke til Aasilie - det var Ingeborg Mortensdatter (6). Sorry..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Grete (8): Foreldrene til Torkel Bjørnsen er Biørn Terkelsen (1742-1783) fra Øydgarden under Joranstad i Holt (død på en sjøreise - skifte avholdt 24/10-1783), og Kirsten Thiøstelsdatter fra Løvøya i Holt. De hadde også en sønn døpt Thiøstel (vanligvis skrevet Tjøstolv) døpt 25/11-1775 i Holt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Den Torkild Bjørnsen som var født i 1768 (s. a. Bjørn Torkildsen Øygarden og Kirsten Tjøstolvsdtr. Løvøya) døde allerede i 1786. Se innlegg 41 i denne debatten: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det var to Torkel Bjørnssønner som ble født i det samme området med 8 års mellomrom:1. Torkel Bjørnsen, døpt 8/7 1768. Foreldre: Bjørn Torkelsen Øygarden og Kirsten Tjøstelsdatter.2. Torkel Bjørnsen, døpt 27/4 1776. Foreldre: Bjørn Tjøstelsen Løvøya og Helje Torkelsdatter.Den eldste av disse døde, som Gunnar helt riktig skriver, i 1786. Den det er snakk om i denne tråden, må være den yngste - nemlig han som giftet seg i Holt 15/3 1800 (Torkel Bjørnsen Løvøya og Maren Christensdatter Garta).De to blad Torkel Bjørnsen var høyst sannsynlig dobbelte søskenbarn.(NB! Jeg har normalisert skrivemåten av navnene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

Takk for hjelp, særlig til deg Oddbjørn som tydeligvis er lokalkjent. Din lenke ga meg mer informasjon om slekta til Ingeborg. Jeg går ut fra at det er mer infromasjon om andre anerekker i de lokale bygdebøker, så jeg skal kikke i dem. Hvis du/dere har mer informasjon å dele med meg, er det flott. Takk fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.