Gå til innhold
Arkivverket

[#81611] Tyding skifte 1704


Gjest Else Kari U.Vilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Takk skal du ha Geir! Da kan jeg kanskje regne med et barn til i søskenflokken etter dette ekteparet, hvis alt gikk vel og barnet ble født vel og merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Jeg ville vel tro barnet ikke var født når dette skiftet pågår. Da er det vel lite trolig at det er nevnt blant de andre barna ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Dato for skiftet er 22. oktober, og det står at skiftet ble 'prolongiert' fra registreringen 9. april nettop fordi enken var fruktsommelig. Da er nok barnet blant de som nevnes, hvis det overlevde fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Takk skal dere ha, da er nok dette barnet det siste som er nevnt nemlig Kiersti for de andre har jeg fødselsår på.Er ikke så god til å tyde disse skiftene ennå, navn og bosted er greit, resten blir det værre med! Men øving gjør mester. Mvh. Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

H.skpr.1699-1705. Børke i Veldre i Ringsaker:22.1.1704 s.417 b. Søren Olsen † g.1.Kjersti Hansdtr. † g.2.Marthe Trugelsdtr. Barn: 1.Anders 2.Kari 3.Truls 4.Marthe Catrine 5.Kjersti Bto. 295-0-8, Nto.115-0-8. Sikkert fødselsår på barna kan du ikke ha Else Kari, kirkeboka begynte ikke så tidli (ihvertfall ikke bevart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.