Gå til innhold
Arkivverket

[#81612] Halsten Røe - Trøndelag


Gjest Steinar Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Eik

Er det noen som har informasjon om Halsten Røe f. ca. 1760/1770. Farsnavnet var sannsynligvis Amund eller Jakob. Det er mulig at han var født i Trøndelag: Melhus, Holtålen, Orkdalen, Meldalen, Verdalen, Beitstaden eller Kolvereid, der det finnes garder som heter Røe. Jeg ville gjerne ha opplysninger om fødselsår. Kan det være Halstein som er registrert som Halsten Jakobsen, 36 år gammel tjener på prestegården i Rendalen, Hedmark i 1801? Eller døde han allerede i årene rundt 1793.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Lettere sagt enn gjort. En eldre mann jeg kjenner har drevet med slektsgransking i mange år - uten PC og digitale kilder. Han fortalte om denne Halsten (Amundsen eller Jakobsen)Røe f.1760/70, trolig et sted i Trøndelag. Jeg tilbød å kikke litt i FT1801, men fant bare den nevnte Halsten Jakobsen i Rendalen, og at gardsnavnet Røe i 1801 forekom i en rekke prestegjeld i Trøndelag. Takk for interessen uansett, Astrid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Denne Halsten kan jo ikke bare a dukket opp. Er det mulig for deg å få vite i hvilken sammenheng Halsten ble funnet. Ble han gift eller ble far eller et eller annet som man kan forbinde han med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Har dessverre ingen andre opplysninger enn de jeg allerede har nevnt. Går nå gjennom fødsler i forskjellige prestegjeld. Verdalen er foreløpig gjennomsøkt - uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus

Hei!Uten at jeg har noe spesielt med det så ser det for min del ganske så umulig ut bare med oplysningene, Halsten Røe født ca.1760-1770 og sansynligvis Amund eller Jakob som far. Er også for min del noe forundret av hva som da er så viktig å finne ut om den nevnte Halsten ?Men alle har vi da meninger om mangt og mye, da også jeg.Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.