Gå til innhold
Arkivverket

[#81615] Jacob Olsen f. 1867 for til Amerika i 1888, men kor vart han av?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har gjort mange forsøk på å finne ut hvor det ble av Jacob Olsen f. 1867 uten å finne ut noe om han bortsett fra at han reiste til Amerika i 1888. Lenke Jacob var min bror til min morfar og var eldstemann. De var fire brør og ei søster. Min morfar bodde i Austevoll/Sund, men alle brødrene reiste til Amerika. Jeg har funnet etterkommer etter brødrene til Jacob, men det er ingen som vet noe om Jacob. Vel, det sies at han døde da han var ung, men det er ingen som vet hvor ung han var og om han hadde etterkommere?Håper at det er noen som kan hjelpe meg med dette. Brødrene til Jacob drog først til Adams i Minnesota. Den ene ble der hele livet, mens den andre drog til Tulsa i Oklahoma. De to som jeg vet noe om tok etternavnet Olson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Her er et av innleggene mine om Jacob Lenke Aarland&nr=53&antinnlegg=33&startnr=&antall=&spraak=#anker Fant ingen spor her heller, så kanskje det er best å starte på nytt og legge alle gamle søk til sides. Vel, han kan ha dødd før 1900 og da blir det kanskje vanskelig å søke etter han. Kanskje han reiste på gullgraving ett eller annet sted eller så bare forsvant han stille og rolig fra denne verden, men jeg synes at det er så merkelig at det ikke lar seg gjøre å finne et eneste spor etter han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Hvordan kan jeg finne ut hva som egentlig skjedde med min grandonkel Jacob? Døde han ung eller drog han nordover og ble gullgraver?Hvordan kan jeg finne ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.