Gå til innhold
Arkivverket

[#81637] Gammel handelsvei over Sørgen gård, Vestre Toten


Gjest Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arnhaug

Jeg har fått opplyst at det gikk en gammel handelsvei over Sørgen Gård, Vestre Toten omkring 1650 1670. Lurte på om noen kunne bekrefte dette? Står vist nok noe om det i Bygdeboken for Toten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Totens Bygdebok-serien omfatter muligens 5 bind (bind 1 er visstnok på 2 bøker), ingen av dem som det vi regner for slekter på de forskjellige gårdene. Jeg har ei bok, med 650 sider. Det blir tilsammen ca 3.000 sider å bla gjennomI tillegg til de nevnte 5 bind er det bare utgitt 2 bøker med gårdshistorier, for Eina og Totenvika.Sorgen/Sørgen er gnr 145 i V. Toten ved ft 1900. Etter det jeg husker ligger ikke gården i boka som omfatter Eina. Tror gården ligger i nærheten av Trevatn, helt vest i kommunen mot S. Land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Hei!Takk for svar. Kan nok bli mange sider å ble igjennom ja. jeg er ikke noe kjent i området, men Sørgen ligger mellom Bruflata og Reinsvoll Lenke Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for kart Hilde. Det er interesant. Jeg sender det videre til min kones slektning i USA. Hans bestefar er født på Sørgen og han er meget intresert.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Tror ikke det finnes noe i Eina-boka.Prøv en telefon til Mjøsmuseet Kapp, 91170500 er nr til sentralbordet for alle Mjøsmuseene og har en mildt sagt vanvittig minuttpris. Spør etter Rune, møter du ham får du raskt og greit svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.