Gå til innhold
Arkivverket

[#81644] Olga Otilie Hansen født ca 1896


Gjest Jonny Mydland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonny Mydland

Olga Otilie Hansen, nevnt født ca 1886 - men helst 24-4-1895 (21-4-1896?), nevnt Sør-Audnedal [men ikke i Valle eller Spangereid 1895/96?]. Hun var først gift med Arve Augustsen Nedrud, f.3-5-1886 [der er en gård Nedrud i Vestre Toten]. Han var anleggsarbeider. De hadde barn født mellom 1918 og 1928, alle på Sørlandet (skrev seg Arvesen). Så kom hun sammen med Bartold Amandus Kristiansen, f.23-1-1893 i Gjøvik. De hadde barn født mellom 1930 og 1938, skiftesvis på Vestlandet og Østlandet (skrev seg Kristiansen). Jeg er spesielt interessert i bakgrunnen til Olga Otilie, men er også nokså blank på de to mennene hennes. Er det noen som vet noe? Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Denne har du vel. men her er den andre ektemannen, Barthold Amandus' dåp: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Gjøvik by i Vardal, Ministerialbok nr. 11 (1891-1901), Fødte og døpte 1892, side 5. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5058&idx_id=5058&uid=ny&idx_side=-8>Lenke (nr. 5)Her gifter foreldrene hans seg 14.11.1884: Hedmark fylke, Ottestad i Stange, Klokkerbok nr. 7 (1880-1893), Ekteviede 1885, side 134. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Moren, Martine Mikkelsdatters dåp: Hedmark fylke, Løten, Klokkerbok nr. 4 (1863-1877), Fødte og døpte 1863, side 9. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 77)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Fantastisk! Hjertelig takk til dere alle sammen! Hva skulle vi gjort uten brukerforumet og alle snille og hjelpsomme mennesker som finnes der? :-) La meg fordøye opplysningene som er gitt, så kommer jeg tilbake med en kommentar. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei igjen! Grunne til at jeg spurte etter Olga og mennene hennes, er at samtlige av de 11 barna som jeg har registrert etter Olga, ble plassert på Omstreifermisjonens barnehjem. Ved en dåp i 1929 kalles Arve dessuten for omstreifer. Men det overraskende er at bakgrunnen til Olga og mennene hennes ikke ser ut til å finnes blant omstreiferne. Jeg konkluderer foreløpig med at Olga og mennene hennes reiste, og dermed ble fanget opp av Omstreifermisjonen, men at bakgrunnen deres antagelig ikke er å finne blant reisende folk. Hjertelig takk til Bjørn og Anne-Lise for hjelpen! :-) Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.