Gå til innhold
Arkivverket

[#81650] Feiring,slutten av 1800-tallet


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg leter etter en Karoline Gustavsdatter f 26 feb 1894. Ifølge Ft 1900 skal hun være født i Feiring.Men jeg klarer ikke å finne henne i Feiring.Fødselsdatoen fant jeg på gravminner i Norge.Foreldrene hennes het Gustav Gulbrandsen Årnes og Julie Jensdatter Melby.Skulle gjerne ha endelig bekreftelse på at hun er født i Feiring, eller om det er feil i FT. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Kirkebøker fra Feiring nyere enn 1877 er ikke avlevert til Statsarkivet i Oslo og følgelig heller ikke scannet og lagt ut på Digitalarkivet.I Feirings historie, bind III, s.137, står dette ekteparet omtalt under Solheim, br.nr.36 under Bjørnstad. Tømmermann og snekker Gustav Gulbrandsen Aarnes (1870-1957) ble første gang gift 1893 med Julie Jensdatter Melby (1872-1909) og annen gang 1912 med Karoline Evensdatter Tosterud (1869-1944). Eldste barn i første ekteskap var ifølge bygdeboken Karoline, født 1894, gift med brannkonstabel Otto Bakken (f.1888). Karoline og Otto Bakken flyttet til Oslo, og bygdeboken nevner fem barn av ekteparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.